معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری در قالب ۱۸ رشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: با همکاری و مشارکت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در اولویت قراردادن طرح حفظ ۳۰ جز قرآن کریم با محوریت طرح بشارت ۱۴۵۲٬ رشته حفظ ۳۰ جز به عنوان کارویژه آزمون سال جاری در نظر گرفته شده است.

موسوی عنوان کرد: این آزمون در امتحانی و در قالب ۱۸ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با 8 رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت با ۷ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با ۳ رشته شامل تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم و معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه علاوه بر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شود. برگزار می‌گردد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: این آزمون ۹ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و رشته حفظ جز ۳۰ قرآن کریم برای گروه سنی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت شفاهی و آزمون سایر رشته‌های حفظ قرآن کریم به جز رشته حفظ جز ۳۰ قرآن کریم برای گروه سنی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم متوسطه به صورت کتبی و همزمان با سایر گروه‌های سنی است.

انتهای پیام/م

آزمون سراسری حفظ  قرآن کریم برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.