مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی سهم خراسان جنوبی از صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری را ۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با توجه به استقرار و حاکمیت پدیده سیل و خشکسالی در استان گفت:با استفاده از ظرفیت سیلاب‌هایی که در استان داریم می‌توانیم به کاهش اثرات پدیده خشکسالی بپردازیم و در کنار آن موضوع خسارت سیل را به شدت کاهش دهیم.

وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری مجوز برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را در سال ۹۷ صادر فرمودند که از این رقم ۱۶ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی است.

نصرآبادی در خصوص سهم خراسان جنوبی از صندوق توسعه گفت: این مقدار در قالب ۲۶ طرح در ۱۱ استان که شامل ۸۰ سازه آبخیزداری است انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: این پروژه در بازه زمانی ۳ تا ۲۵ دی ماه به پایان خواهد رسید.

وی پروژه آبخیزداری بند خاکی حوزه آرک شهرستان خوسف را بزرگترین سازه آبخیزداری شرق کشور عنوان کرد.

نصرآبادی اظهار کرد:این سازه به لحاظ سرعت و حجم عملیات بزرگترین سازه در حوزه آبخیزداری است که خراسان جنوبی رتبه چهارم در کشور را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: این بند خاکی با حدود ۲۰۰ متر طول تاج، ارتفاع ۱۳ متر و حجم عملیات ۹۱ هزار مترمکعب در حال اجرا است که تقریبا حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: حجم آبگیری این مخزن ۴۵۰ هزار مترمکعب است که با اولین بارندگی حدود یک سوم مخزن سد پر شد و اثرات آن را در قنوات پایین دست مشاهده کردیم.

نصر آبادی گفت: از هفته دولت کلنگ زنی این پروژه را آغاز کردیم و از هفته اول مهرماه عملیات را آغاز کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: اعتبار این پروژه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/غ

بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بند خاکی آرک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.