مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی از ۱۷دی سالروز، تولد خواجوی کرمانی که دارد تبدیل به یک رویداد مهم و ارزشمند برای کرمانیان می‌شود، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ محمد رضا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به مناسبت روز خواجوی کرمانی، پیامی را صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

روزها، عناوین و اسامی فقط یک بهانه اند و گاه همین بهانه‌ها اتفاقات مبارک و فرخنده‌ای را رقم می‌زند.


۱۷ دی ماه از جمله آن اتفاقات بایسته‌ای است که دارد تبدیل به یک رویداد مهم و ارزشمند برای کرمانیان می‌شود.

از دو سال پیش که ۱۷ دی ماه روز تولد خواجوی کرمانی در ضمیمه تقویم کشور جای گرفت، امید داشتیم که این اتفاق تبدیل به روندی پویا و منسجم شود تا شاعر دیار کریمان بیش از پیش به مردم استان و مردم سراسر ایران معرفی شود.

در حقیقت خواجوی کرمانی به واسطه اشعار نغز و نابش شناسه ا‌ی باشکوه از دیار کریمان است، دیاری که در طول تاریخ، جایگاه و پرورش دهنده مردان و زنان بزرگی است که هر کدام در تاریخ این سرزمین، نقش و اثری مهم و ارزشمند به یادگار گذاشته است.

مسرور ایم که این روز عزیز رفته رفته تبدیل به یک مطالبه گسترده می‌شود و امید داریم با همت تک تک اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، نخبگان و موثرین فرهنگی و مسئولان استان هرسال که می‌گذرد، شکوه و عظمت یادمان و یادگار این شاعر فرهیخته و عزیز بیش از پیش با شکوه و نمایان، جلوه گری کند.


۱۷ دی ماه روز خواجوی کرمانی را به همه مردم کرمان و همه مردمی که در سرزمین شعر و ادب مسکن و‌ماوا دارند، تبریک می‌گویم.
امید که به لطافت اشعار خواجو، ذهن دل و جانمان در این تلاوت ناب غزل و کلمه بهاری گردد.

محمدرضا علیزاده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
انتهای پیام/ی

گرامیداشت سالروز زاد روز  خواجوی کرمانی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار