مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری انفلوانزا پرندگان دغدغه همیشگی سلامت جامعه است و برای مبارزه با این بیماری در استان، تدابیر گوناگون اندیشیده شده است.

آغاز طرح ویژه پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مبادی استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت تیپ های مختلفی دارد و از انجا که این ویروس توانایی تغییر و جهش را دارد و می تواند با ویروس های آنفلونزای موجود در انسان ترکیب شده و نوع خطرناک تری را بوجود آورد، لذا باید با نگرش فرامنطقه ای و فرا بخشی از بروز و شیوع این بیماری بسیار خطرناک جلوگیری کرد.

وی جمع آوری و ممانعت از فعالیت واحدهای زیرزمینی غیرمجاز پرورش طیور را بدلیل عدم داشتن شرایط امنیت زیستی و بهداشتی را از دیگراقدامات این اداره کل در جهت رصد و پایش دقیق این بیماری دانست و درخصوص برخورد قاطع با این واحدها گفت: سه اداره مبارزه با بیماری های طیور، اداره قرنطینه وامنیت زیستی و واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی با همکاری یکدیگر پیگیری‌ها و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهند.

وی افزود:در صورت بروز این بیماری تلفات ناشی ازآن ممکن است تا 100 درصد موجب خسارات جبران ناپذیری به پرورش دهندگان طیور می گردد لذا از مردم در خواست داریم جهت جلوگیری نیز از طغیان بیماری در واحدهای مرغداری هرگونه تلفات مشکوک طیور را برای نمونه گیری بلافاصله گزارش دهند.

رشیدی ، تشکیل ستاد استانی پیش گیری و کنترل انفلوانزای فوق حاد پرندگان، تشدید کنترل مبادی ورودی و خروجی استان،انجام بیش از700 مورد مراقبت های فعال وغیر فعال در واحدهای طیور بومی و صنعتی استان از ابتدای سال تاکنون، تشدید شرایط بهداشتی روند جوجه ریزی، مدیریت تامین و توزیع کود مرغی و برگزاری کلاس های اموزشی و ترویجی مستمرجهت بهره برداران را اعلام نمود. را بخشی از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با این بیماری در استان عنوان کرد .


انتهای پیام /س

 

پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار