رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:قابلیت دسترسی به بازارهای عمده معدنی از ظرفیت های مهم صنایع معدنی استان زنجان است

قابلیت دسترسی به بازارهای عمده معدنی از ظرفیت های مهم صنایع معدنی استان زنجان استناصر فعغوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰ معدن در استان زنجان وجود دارد، گفت:۲۰ درصد معادن استان را معادن فلزی، ۶۰ درصد را معادن غیر فلزی و ۲۰ درصد را سنگ‌های نما تشکیل داده اند.
 
وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان زنجان اکتشاف شده است تصریح کرد: ۳۱۴ بهره بردار معدنی در استان وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه  حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این معادن مشغول به کارند تصریح کرد: در حال حاضر استخراج واقعی از معادن استان ۱۲ میلیون تن است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان زنجان گفت:۶۰ درصد تنوع مواد معدنی کشور تا کنون در این استان شناسایی شده است.

فغفوری با تاکید بر اینکه استان زنجان توان استخراج انواع مواد معدنی را دارد، گفت: ۳۵ ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد و از این تعداد ۳۰ ماده معدنی استخراج می‌شود.

وی  وجود مواد معدنی سیلیس، آهن و آلونیت  را از  ظرفیت‌های استان زنجان برشمرد افزود: قابلیت دسترسی استان به بازارهای عمده معدنی از دیگر ظرفیت های  صنایع معدنی در استان زنجان است.
 
فغفوری ایجاد شهرک‌های مواد معدنی در استان زنجان   باعث به صرفه شدن فعالیت های معدنی در استان خواهد شد.
 
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  همچنین تصریح کرد:در راستای دریافت تسهیلات  باید شرایطی فراهم شود که در این بخش معدنکاران مورد توجه و حمایت قرار گیرند.
 
انتهای پیام/ن
 


ایجاد شهرک‌های مواد معدنی در استان زنجان 

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.