با آغاز طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس پیش بینی می شود در گام نخست فعال سازی و توسعه فعالیت ۱۴ معدن مس و ۱۶ معدن آهن انجام گیرد

اجرای طرح احیاء و توسعه معادن کوچک مقایس در استان زنجان/اهمیت فعالیت معادن فلزی جهت تامین مواد اولیه واحد‌های صنعتی فولاد کشور فغفوری رییس صنعت معدن و تجارت  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گفت: استان زنجان دارای استعداد‌های بالای معدنی است که حضور بخش خصوصی و تشکل‌های تخصصی ظرفیت بهره برداری حداکثری از این پتانسیل را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول بر تمرکز سازمان صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت‌های معدنی در حوزه اکتشافات در عمق خبر داد و افزود: این امر زمینه حضور شرکتی بزرگ معدنی را در استان مهیا می‌سازد.

فغفوری اظهار کرد: به دنبال راه اندازی معادن راکد به خصوص معادن فلزی هستیم که در این مسیر تشکل‌های خصوصی می‌توانند کمک شایانی بکنند.
 
داداشی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن تجارت استان زنحان نیز با اشاره به اینکه با  شناسایی معادن غیر فعال سنگ آهن، مس و طلا طرح احیاء و فعال سازی آنان شروع گردید اظهار کرد: اجرای این طرح با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، خانه معدن استان و معاونت امور معادن و صنایع معدن انجام می شود.

 داداشی با اشاره به اهمیت بالای فعالیت معادن فلزی جهت تامین مواد اولیه واحد‌های صنعتی فولاد کشور گفت: با ۳۰ بهره بردار معدن جهت اجرای طرح مصاحبه اولیه انجام گردید.

این مقام مسئول افزود :تلاش می‌شود در گام نخست فعال سازی و توسعه فعالیت ۱۴ معدن مس و ۱۶ معدن آهن انجام گیرد.


وی هداف از اجرای این طرح را ایجاد واحد‌های فراوری متمرکز در مناطق معدنی، رفع مشکل فروش، مشارکت سرمایه گذاران پیشنهادی و تامین تسهیلات مودر نیاز اعلام کرد

معاونت امور معادن و صنایع معدنی خاطر نشان  کرد: در حال حاضر ۳۱۶ فقره معدن فعال با میزان سرمایه گذاری ۱۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغال زائی ۲ هزارو ۶۵۸ نفر در استان فعال هستند.
 
انتهای پیام/ن
 

اهمیت فعالیت معادن فلزی جهت تامین مواد اولیه واحد‌های صنعتی فولاد کشور

 
 
برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.