استاندار سمنان گفت: در جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید گره های کور از واحد های تولیدی گشوده شود.

باید در شرایط اقتصادی کنونی بخش خصوصی در کنار دولت باشدعلیرضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که بسیار پیچیده و طاقت فرسا است ، بار مشکلات به دوش بخش خصوصی بوده  و جهاد اصلی بر دوش سازمان سرمایه گذاری است.

وی در ادامه افزود: وظیفه دولت تقویت بخش خصوصی در این برهه زمانی است و در این وضعیت تحریم منابع مالی دولت مشخص نیست و بار اصلی کار با بخش خصوصی است.

آشناگر با بیان اینکه حجم نقدینگی در کشور یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است تصریح کرد : با این حجم نقدینگی در کشور اگر به صورت آزاد رها شود و دلالی بر روی آن صورت گیرد ، اقتصاد کشور شرایط سختی را تجربه خواهد کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: وضع مقررات جوری باید باشد که بازار سرمایه تجهیز شود و صاحبان آن کار های واحد تولیدی را به بهترین نحو انجام دهند و در این شرایط نقش دولت تسهیل گری است.

آشناگر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به واگذاری بخش های صنعتی توسط دولت به بخش های خصوصی افزود: با واگذاری صنعت و واحدهای دولتی به بخش های خصوصی نقش دولت تسهیل می شود و این مورد باعث فعالیت های گسترده تر بخش خصوصی می گردد.

استاندار سمنان عنوان داشت:  در دولت نباید از اجرای قوانین به تفع خودمان بهره ببریم تا صنعت و کشاورزی ضرر کند زیرا در استان باید از طرفیت های توسعه محور استفاده کرد .

آشناگر ادامه داد: در این شرایط اقتصادی که دشمن هدفش انجام عملیات روانی در کشور است و دستگاه های نظارتی باید با جدیت بیشتری کار خود را دنبال کنند و به تولیدکنندگان داخلی هم نباید شرایط را برایشان دشوار ساخت.

وی افزود: در شرایط جدید دولت باید در کنار بخش خصوصی باشد تا از فکر و توان اجراییشان استفاده شود تا در شرایط تحریم در مقابل دشمن سرافراز باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به اصلاح نظام بانکی در کشور گفت: در نظام بانکی کنونی معضلاتی احساس می شود و باید اصلاحات جدی در آن صورت گیر بانک ها باید به نفع صنعت و کشاورزی کار های خود رابه پیش برند زیرا این دو هستند که باعث پیشرفت اقتصادی یک کشور می شوند و نباید از این دو غافل شد.

انتهای پیام / گ

برگزاری جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.