مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت: ۲۴ درصد مردم استان هنوز برای تعویض کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباسعلی قندالی مدیرکل ثبت‌ احوال استان سمنان گفت: ۷۶ درصد مردم استان سمنان دارای کارت ملی هوشمند هستند و ۲۴ درصد مردم استان هنوز برای تعویض کارت ملی اقدامی نکرده‌اند که با توجه به مهلت قانونی تا پایان امسال این مهم می‌طلبد تا هم استانی‌ها در این راستا سریع‌تر این کار را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: خدمات ثبت‌احوال حتی برای اسب‌کشان دورترین روستای بخش بیارجمند شاهرود نیز ارائه می‌شود و همکاران ما در اداره ثبت‌احوال به صورت ده‌گردشی به روستاهای محروم مراجعه و درخواست‌ها را احصاء و اقداماتی نظیر تعویض کارت ملی و شناسنامه را انجام می‌دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان بابیان اینکه علیرغم برخورداری شهر بیارجمند از اداره ثبت‌احوال می‌کوشیم تا مردم ساکن در این مناطق از خدمات لازم بهره‌مند باشند، ابراز داشت: هفته گذشته به‌صورت ده‌گردشی به روستاهای گیور، خان خودی، زمان‌آباد و احمدآباد و قلعه بالا مراجعه و کار هم استانی‌های ساکن در این مناطق انجام شد.

قندالی بابیان اینکه خدمات‌رسانی به بخش کالپوش میامی نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در صورت فوت افراد ساکن در بخش کالپوش به‌صورت تلفنی به دهیاری اعلام و درخواست گواهی آن‌ها از طریق ثبت‌احوال انجام می‌شود.

وی همچنین با ابراز اینکه برای ثبت ولادت نیز در بخش کالپوش در تلاش برای این اقدام هستیم اما هنوز سازوکار آن در این منطقه فراهم نیست، اضافه کرد: برای سایر خدمات نظیر درخواست کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه، دفاتر پیشخوان دولت مستقر در بخش کالپوش آماده ارائه خدمات لازم در این بخش هستند.

انتهای پیام / گ

۲۴ درصد مردم استان سمنان کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند

برچسب ها: ثبت احوال ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار