رئیس دادگستری شاهرود گفت: ۵۷ درصد ابلاغیه‌های دادگستری به‌صورت الکترونیک صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبریان رئیس دادگستری شاهرود در نشست با خبرنگاران گفت: ۵۷ درصد ابلاغیه‌های دادگستری به‌صورت الکترونیک صادر می شود.

وی افزود: صدور الکترونیک ابلاغیه‌ها در کاهش هزینه‌ها، اشتباهات انسانی و پیشامدهای دیگر مؤثر است.

رئیس دادگستری شاهرود تصریح کرد: واحد ارشاد و معاضدت برای سهولت دریافت مشاوره و کاهش هزینه آن برای مردم ایجادشده و در سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات این واحد بهره برده‌اند.

علی‌اکبریان گفت: ابلاغ ثنا یا ثبت‌نام الکترونیکی، با اعطای شناسه قضایی به همه افرادی که کارت ملی دارند، این امکان را ایجاد می‌کند که اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها با ارسال پیامک به اطلاع مردم برسند و این در حالی است که قبلاً واحد ابلاغ ها، برای انجام این کار، متحمل هزینه و زحمت زیادی می‌شد.

حسین رجبی دادستان شاهرود نیز در این نشست گفت: پرونده‌های مسن مربوط به دو سال گذشته و قبل‌تر از آن، سال نود و سه ۷۵ درصد، سال نود و چهار ۷۸ درصد، سال نود و پنج ۱۵ درصد و سال گذشته نیز ۵۷ درصد و در اجرای احکام کیفری ۴۱ درصد کاهش‌یافته‌اند.

وی اظهار داشت: امسال محور " حقوق عامه" هم به این سند اضافه شد.

دادستان شاهرود تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامی که در شاهرود انجام‌شده، تدوین سند چشم‌انداز توسعه کمی و کیفی دادستانی شهرستان بر مبنای هفت محور بوده است.

حسین رجبی اظهار داشت: سرعت رسیدگی با سه هدف، کاهش پرونده‌های قدیمی، کاهش میانگین زمان رسیدگی و توجه به حوزه ابلاغ الکترونیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام / ق

جزئیات صدور ابلاغیه های الکترونیک در دادگستری شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.