قائم مقام دادگستری کل استان سمنان از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمد خاکباز قائم مقام دادگستری کل استان سمنان در گردهمایی نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی استان سمنان درباره راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی کفت : این سامانه با هدف جلوگیری از ارسال کاغذی ابلاغها ، اطلاع رسانی درباره وضعیت پرونده ها ، کاهش هزینه های ابلاغ و تسریع در امر رسیدگی و دادرسی راه اندازی شده است.


وی با بیان اینکه خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی از مهمترین اهداف سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی است، افزود: احترام به حریم خصوصی افراد از دیگر مزیتها ی ابلاغ الکترونیکی است.


محبوبه صابر معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی در سرعت بخشیدن دادرسی ها بسیار موثر است، گفت: یکی از دغدغه های مردم دریافت به موقع و بدون واسطه ابلاغ بود که با راه اندازی سامانه الکترونیکی این مشکل رفع شده ضمن آنکه حریم خصوصی اشخاص پرونده نیز بیش از پیش حفظ می شود.


وی با تاکید بر اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده توسط ریاست محترم قوه قضائیه ثبت پرونده ها منوط به داشتن شناسه قضائی اشخاص است گفت: این الزام برای اشخاص حقوقی نیز وجود دارد.


صابر با تشریح ابلاغ الکترونیکی گفت : سامانه ابلاغ الکترونیکی برای اشخاص حقیقی از سال گذشته صورت پذیرفته و در حال حاضر با رفع برخی موانع ثبت اشخاص حقوقی نیز در این سامانه امکان پذیر است لیکن شهروندان در سراسرکشور می توانند با مشاهده به دفاتر خدمات قضائی و یا دادگستری ها نسبت به دریافت شناسه قضائی شخصی و یا حقوقی اقدام نمایند از سوی دیگر باید گفت با دریافت شناسه قضائی تمام شهروندان می توانند از خدمات الکترونیک قضائی از جمله مشاهده ابلاغیه خود با مراجعه به تارنمای adliran.ir بهره مند شوند.


انتهای پیام / ه


جزئیات راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا کلانی
۲۳:۰۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
باسلام و احترام . سامانه الکترونیک قضایی بسیار عالی است .
آخرین اخبار