رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۷۵ هزار و ۸۰۴ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ این استان انجام شده است.

انجام بیش از ۱۷۵ هزار مأموریت در مرکز اورژانس فارسمحمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به مأموریت‌های انجام شده از سوی این اورژانس اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۷۵ هزار و ۸۰۴ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان فارس انجام شده است.

وی گفت: تعداد مأموریت‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

مرادیان ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۱۰ هزار و ۹۷۶ تماس با اورژانس ۱۱۵ فارس گرفته شده است که متاسفانه ۸۲ هزار و ۸۸۲ مورد از تماس‌های گرفته شده با اورژانس، مزاحمین تلفنی بوده؛ که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: طی این مدت، ۴۴ هزار و ۷۰۹ مصدوم و بیمار توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان، خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کرده اند.

رئیس اورژانس فارس همچنین ادامه داد: تعداد ۲۶ هزار و ۱۶۹ تن در تصادفات شهری و ۱۸ هزار و ۵۴۰ تن در حوادث جاده‌ای مجروح که حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

مرادیان گفت: تعداد ۳۱ هزار و ۷۱۸ مورد توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان به مراکز بهداشتی درمانی انتقال داده شدند و تعداد ۱۳ هزار و ۸۸ مورد از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

مرگ ۴۷۸ تن در حوادث جاده ای استان فارس

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با ابراز تاسف از جان باختگان، اضافه کرد: تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی را ۴۷۸ مورد اعلام کرد.

وی از ۹۰ ماموریت پرواز‌های بالگرد استان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۸۴ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

مرادیان از مردم فارس درخواست کرد که در هنگام وقوع حوادث جهت ارائه خدمات سریع اورژانس هم‌وطنان ضمن تماس با ۱۱۵ و حفظ خونسردی خود از توصیه‌های پزشکی لازم که از طرف مرکز ارتباطات ارائه می‌شود، جهت حفظ جان بیمار خود توجه کنند.

رئیس اورژانس فارس در پایان به رانندگان توصیه کرد که در هنگام شنیدن آژیر آمبولانس ۱۱۵ و خودرو‌های امدادی دیگر، راه را باز کنند، و از تجمع در محل حادثه پرهیز و حتی‌الامکان از جابه‌جایی بیمار یا مصدوم خودداری کنند.
انتهای پیام/م

ماموریت های اورژانس در ۹ ماهه نخست امسال

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار