دونالد ترامپ از اعزام ۸۰ سرباز آمریکایی به کشور گابن در همسایگی جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد.

اعزام ۸۰ سرباز آمریکایی به کشور آفریقایی گابنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد در واکنش به احتمال وقوع خشونت در جمهوری دموکراتیک کنگو پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ۸۰ نیروی نظامی آمریکایی را به کشور آفریقایی گابن در همسایگی کنگو اعزام کرده است.

دونالد ترامپ در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرد نخستین گروه از این سربازان چهارشنبه هفته گذشته به شهر «لیبرویل»، پایتخت گابن رسیده‌اند. وی در این نامه همچنین تأکید کرد در صورتیکه نیاز باشد نیرو‌های بیشتری را به این کشور اعزام خواهد کرد و مأموریت این سربازان تا زمانی که امنیت در جمهوری دموکراتیک کنگو به حدی برسد که دیگر به حضور آن‌ها نیازی نباشد، ادامه خواهد یافت.

جمهوری دموکراتیک کنگو در تاریخ ۳۰ دسامبر سال گذشته میلادی نخستین دور از انتخابات چند حزبی خود را از سال ۱۹۶۰ برگزار کرد. این انتخابات قرار بود در سال ۲۰۱۶ برگزار شود، اما به دلیل ایجاد خشونت در کینشاسا، پایتخت کنگو و همچنین ایجاد آتش سوزی غیرمنتظره در حدود ۸۰۰۰ دستگاه رأی گیری این کشور، حدود دو سال به تعویق افتاد.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری کنگو قرار است ۹ ژانویه و نتایج نهایی انتخابات ۱۵ ژانویه اعلام شود. اما بیم آن وجود دارد که در پی اعلام نتایج انتخابات، اعتراضات در این کشور به خشونت کشیده شود. وزارت امور خارجه آمریکا پیش از برگزاری انتخابات کنگو درباره سفر به این کشور به شهروندان آمریکایی هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار