رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: براساس آمار‌ها و اطلاعات ۸۲ درصد از صادرات استان از گمرک قزوین و مابقی از سایر گمرکات کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با اشاره به صادرات ۸۲ درصد از کالا‌های استان از گمرک قزوین گفت: ۲۰۳ واحد صادراتی استان ۵۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۷ میلیون دلار در هشت ماه امسال، از گمرکات کشور صادر کرده اند که این میزان صادرات نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر ارزشی سه درصد کاهش داشته است.

پرزحمت با اشاره به صادرات از گمرکات استان در ۹ ماه امسال افزود: در این مدت ۴۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۱۴ میلیون دلار صادر شده است که از نظر وزنی ۲۷ درصد و از نظر ورزشی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات و سوریه عمده کشور‌های هدف صادرات استان بوده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: محصولات پلیمری، غذایی، مواد شوینده و آرایشی، موکت، مواد اولیه، کفپوش، شمش، روی، رزین، پارافین و شیشه از استان قزوین به این کشور‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به واردات استان گفت: در ۹ ماه امسال ۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شده است که از نظر ارزشی ۷ و ۲ دهم درصد و از نظر وزنی سه دهم درصد کاهش داشته است.

پرزحمت گفت: کالا‌های کمپرسور‌های برودتی، کولر خودرو و قطعات و تجهیزات از کشور‌های چین، آلمان، امارات، بلژیک، ژاپن و ایتالیا به استان قزوین وارد شده است.

انتهای پیام/ک

کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.