رییس مرکزآموزش فنی وحرفه‌ای بهبهان از رتبه بندی و اعتبار سنجی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بهبهان خبرداد.

فرشین پودنچی، رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: تا پایان دی ماه تعداد ۱۰ اموزشگاه اعتبار سنجی شده تا علاوه بر ارتقا رتبه از مزایای افزایش دوره و حرفه و شرکت در طرح ایران مهارت بهرمند شوند.

وی افزود: اعتبار سنجی را می‌توان فرآیند کنترل و تضمین کیفیت در نظام آموزشی دانست که از طریق استاندارد‌ها و شاخص‌ها به ارزشیابی عملکرد موسسات آموزشی می‌پردازد و از این مسیر موجبات ارتقاء کیفیت را فراهم می‌کند.

پودنچی عنوان کرد: الگوی اعتبارسنجی از جمله الگو‌هایی است که در آن از رویکرد‌های کمی استفاده می‌شود و به منظور به دست آوردن تصویر کمی از عوامل مورد ارزشیابی جهت رتبه بندی به کار می‌رود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهبهان بیان داشت: در واقع به وسیله اعتبار سنجی به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا یک برنامه یا نظام مورد ارزشیابی، استاندارد‌های تعیین شده به وسیله موسسات آموزش عالی را برآورده می‌کند.

وی افزود: ارزشیابی درونی و بیرونی و در نهایت سنجش اعتبار موسسه یا برنامه تحت ارزشیابی از مراحل اصلی انجام اعتبار سنجی محسوب می‌شود که برای رتبه سنجی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اعتبار سنجی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در بهبهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.