مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از پوشش دانش آموزان خوزستان در طرح ایران مهارت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طرح ایران مهارت با هدف آموزش نیروی انسانی در مدارس اجرا و زمینه کارآفرینی و اشتغال دانش آموزان را فراهم می‌کند و ۱۰ درصد دانش آموزان مدارس خوزستان در سال نخست اجرای طرح ایران مهارت زیر پوشش آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت قرار می‌گیرند.

وی افزود: آموزش‌های طرح ایران مهارت با رویکردی نوین در راستای نیاز بازار کار برنامه ریزی و اجرا می‌شود که فضای تئوریک مدارس را به فضای مهارتی تبدیل می‌کند و دانش آموزان متوسطه اول پس از کسب آموزش مهارتی در مدرسه با همکاری آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کارت مهارت دریافت می‌کنند.

سواعدی بیان کرد: آموزش حرفه‌های مهارتی کوتاه مدت به ۲ شیوه تراکمی و طولی انجام می‌شود که در شیوه تراکمی دانش آموزان یکی از پایه‌های دوره متوسطه اول از ۶۰ ساعت آموزش کامل بهره مند می‌شوند و در شیوه طولی دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم هر کدام به مدت ۲۰ ساعت آموزش می‌بینند.

وی افزود: مدارسی که داوطلب اجرای طرح ملی ایران مهارت هستند در روز‌های پنجشنبه یا در اوقات فراغت دانش آموزان به صورت داوطلبانه اقدام به اجرای آن خواهند کرد که این طرح شامل ۱۶ دپارتمان مهارتی و ۴۹۱ پودمان مهارتی است که بر اساس علاقه و استعداد دانش آموزان و امکانات موجود در مدارس تا سقف ۶۰ ساعت آموزش لازم را به آن‌ها ارایه می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ارتقای شایستگی مهارتی دانش آموزان، بهره گیری از ایده‌ها و طرح‌های نوین انتقال مهارت و کارآفرینی و اشتغال زایی از اهداف مهم اجرای طرح ایران مهارت است.

انتهای پیام/م

 حمایت طرح ایران مهارت از دانش آموزان خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.