معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغالزایی در شرکت‌های صنعت نفت را در گروه تربیت نیروی کار ماهر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عیسی منصوری، معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نفت از ظرفیت‌های موجود در استان است که با تربیت نیروی کار ماهر شرکت‌های صنعت نفت اشتغال‌زایی ایجاد کرد و با وجود استعداد‌های فعلی، اما نیروی کار متخصص مورد نیاز در حوزه نفت از طریق آموزش‌های دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه‌ای تأمین نمی‌شود.

وی افزود: صنایع بزرگ نظیر صنعت نفت علاوه بر نیاز به نیروی مهارت آموخته، در پی نیرو‌های ماهر همراه با دانش فنی و علمی هستند.
منصوری بیان داشت: چالش در زمینه ورود تکنولوژی در کوتاه مدت وجود دارد که این خلأ را می‌توان با تربیت و آموزش حرفه‌ای نیروی کار جبران و برطرف کرد.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: توسعه تفاهم‌نامه همکاری ۳ جانبه استانداری خوزستان، وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی و وزارت نفت با محوریت تربیت نیروی ماهر شرکت نفت غرب کارون به ۲۸ مخزن نفت دیگر از اهداف برنامه‌ریزی در آینده این طرح است.

وی افزود: شرایط فعلی اقتصاد کشور ممکن است به روز‌های بارانی مشتبه باشد، اما بدون شک این روز‌ها نیز می‌گذرند و برای دوران بهتر باید خود را آماده کنیم و کشور‌های در حال توسعه موفق، شرایط نامساعد اقتصادی نظیر ایران اسلامی را تجربه کرده‌اند، اما با انسجام و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها توانستند از این شرایط عبور کنند.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان برنامه و بوجه مرحله سوم تسهیلات اشتغال روستایی را ابلاغ کرده و به‌زودی به حساب بانک‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام/م

نیاز صنعت نفت به نیرو های ماهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.