معاون اول رئیس جمهور گفت: همه منافع ملی کشور به حضور مردم استان سیستان و بلوچستان در این منطقه از کشور گره خورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ جلسه شورای اداری شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رئیس جمهور در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق حاصل شد تا یک بار دیگر خدمت مردم عزیز و بزرگوار استان سیستان و بلوچستان و خصوصا شهرستان ایرانشهر برسم.

وی با اشاره به اینکه ایرانشهر همیشه به عنوان یک پایگاه فرهنگی در کشور مطرح بوده است، افزود: البته کل استان سیستان و بلوچستان با توجه به سابقه خود همواره در زمینه مسائل فرهنگی در کشور پیشتاز بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان، گفت: این استان جایی است که همه منافع ملی کشور به حضور مردم این خطه از کشور گره خورده است.

نبی بخش داوودی فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در این جلسه به تشریح ظرفیت‌ها و مشکلات جنوب سیستان و بلوچستان پرداخت.

همچنین ائمه جمعه شیعه وسنی ایرانشهر نیز بر مردمی بودن مسؤولان تاکید کرده و خواستار توجه به رفع مشکلات مردم منطقه به ویژه در حوزه راه و جاده شدند.

پیگیر اجرای طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان هستیم

معاون اول رییس جمهور گفت: اعتبار مالچ پاشی برای مقابله با گرد و غبار در سیستان و بلوچستان در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

جهانگیری رسیدگی به روند طرح‌های تکمیل گازرسانی به مناطق مختلف استان، راه آهن چابهار به زاهدان، انتقال آب از دریای عمان و پیگیری حق آبه سیستان را از اهداف سفر خود عنوان کرد.

وی افزود: دراین سفر همچنین در نظر داریم با مردم، مسئولین، معتمدان و نخبگان در خصوص حل مشکلات این استان به راهکار‌هایی اساسی برسیم.

معاون اول رییس جمهور به ظرفیت‌های مرزی استان اشاره کرد و گفت: مسیر توسعه سیستان و بلوچستان در همسایگی با افغانستان و پاکستان و از راه دریا با عمان و اقیانوس هند هموار است.

جهانگیری همچنین به ظرفیت‌های گردشگری استان هم اشاره کرد و گفت: دراین استان استعداد‌های فراوانی وجود دارد و البته رسیدگی به نیاز‌های فرهنگی و هنری دراین استان مغفول مانده است.

وی، مردم سیستان و بلوچستان را مرزداران کشور خواند و گفت: مردم این استان درتاریخ ایران اسلامی، برای ایجاد امنیت و توسعه کشور تلاش فراوانی کرده اند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.