پادشاه جدید تایلند که پدرش در سال ۲۰۱۶ درگذشت، پس از چند سال سرانجام در ماه مه مراسم رسمی تاجگذاری خود را برگزار می‌کند.

مراسم تاجگذاری پادشاه تایلند در ماه مهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سلطنتی تایلند روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد پادشاه «ماها واجیرالونگ کورن» 66 ساله در ماه مه طی مراسمی رسمی تاجگذاری خواهد کرد. پیش از این مقامات تایلند روز اول دسامبر را برای مراسم تاجگذاری تعیین کرده بودند.

ماها واجیرالونگ کورن در سال 2016 به سلطنت رسید. او دارای درجه ژنرال در ارتش پادشاهی، درجه دریابد در نیروی دریایی پادشاهی و درجه مارشال در نیروی هوایی پادشاهی تایلند است.

واجیرالونگ کورن 66 ساله بلافاصله پس از مرگ پدرش، «بومیپول آدولیاده»، در ماه اکتبر 2016، پادشاه تایلند شد. بومیپول آدولیاده در اکتبر 2016 در 88 سالگی و بر اثر بیماری درگذشت. او 70 سال پادشاه تایلند بود که طولانی‌ترین دوران پادشاهی در جهان است.

مراسم تاجگذاری رسمی واجیرالونگ کورن به دلیل یک سال عزای عمومی به مناسبت مرگ آدولیا به تعویق افتاده بود. مراسم تشیع جنازه سلطنتی آدولیا در ماه اکتبر 2017 در بانکوک برگزار شد. در آیین بودا معمولا یک هفته پس از درگذشت فردی، جسدش سوزانده می‌شود؛ اما درمورد افراد سرشناس و دارای سمت‌های بالای سیاسی وضع متفاوت است. مراسم سوگواری آدولیا یکی از بزرگترین مراسم‌های سوگواری در تاریخ کشور تایلند بود.

پادشاه فقید تایلند در هفت دهه‌ای که بر تخت سلطنت تکیه زده بود، مورد احترام مردم بود. ارتباط عمیق میان پادشاه و ارتش تایلند به انتقال آسان قدرت پس از مرگ آدولیا کمک شایانی کرد. آدولیا در دوره حکومت خود شرایط ثبات، توسعه اقتصادی و هماهنگی اجتماعی در کشور به وجود آورد. این اقدامات برای کشوری که شاهد درگیری‌های فراوان و چند کودتای نظامی بوده، قابل توجه و ارزشمند است.

پس از آنکه واجیرالونگ کورن بر تخت سلطنت تکیه زد، تغییرات زیادی در امورات سلطنتی رخ داد. از جمله تغییر در اجرای امور مالی کاخ سلطنتی که پیش از این از سوی دولت اداره می‌شد. قرار است انتخابات تایلند در ماه فوریه برگزار شود و این بدان معناست که مراسم تاجگذاری احتمالا پیش از تشکیل دولت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار