سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضایی معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی همه‌ی مردم حتی در دورافتاده‌ترین نقاط دراستان‌ها به آسانی می‌توانند به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اصغر تدین سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضایی معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: به منظور انجام مصاحبه با پذیرفته شدگان اولیه متقاضیان تاسیس دفتر خدمات الکترونیکی قضایی که اسامی آنان از طریق سایت قوه قضائیه اعلام شده است به کرمان سفر کردیم تا هر چه سریع‌تر این دفاتر به منظور دسترسی آسان مردم به عدالت و خدمات قضایی در تمام نقاط این استان راه اندازی شود.

وی با اعلام اینکه پذیرفته شدگان باید در روز و ساعت مقرر در جلسه مصاحبه شرکت کنند، افزود: در این مصاحبه اطلاعات حقوقی متقاضیان، توانایی مدیریتی شخص در ارائه خدمات الکترونیکی، وضعیت و توانایی مالی فرد برای راه اندازی دفتر و مهارت کار با رایانه از جمله موضوعاتی است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه با اشاره به اینکه هدف معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در سال جاری توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور و توزیع آن در تمام مناطق شهری و کانون‌های جمعیتی است، گفت: در هر حوزه قضایی تعدادی دفتر بر اساس نیاز پیش بینی می‌شود و همچنین در شهرستان‌هایی که واحد قضایی ندارند به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات الکترونیکی قضایی این دفاتر برای آن مناطق پیش بینی و راه اندازی می‌شود.

تدین افزود: با راه اندازی این دفاتر از هر نقطه در کشور، امکان ارسال دادخواست، شکوائیه و ارائه تمام خدمات مربوط به تمام واحد‌های قضایی کشور وجود دارد واگر شخصی از دور افتاده‌ترین منطقه در استانی بخواهد دادخواستی را به مرکز استان ارسال کند امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی از راه اندازی این دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی و دسترسی آسان مردم به عدالت است، گفت: در استان کرمان ودر تمامی شهر‌ها، بخش‌ها و مراکز جمعیتی سعی می‌کنیم این خدمات را در دسترس مردم قرار دهیم.

در ادامه حمید خالقی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: طی چند روز آینده نتایج نهایی پذیرفته شدگان متقاضیان تاسیس دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان کرمان اعلام خواهد شد و تمامی مناطق جمعیتی استان کرمان تحت پوشش دفاتر خدمات قضائی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/ی

تمامی مناطق جمعیتی استان کرمان تحت پوشش دفاتر خدمات قضائی قرار خواهند گرفت

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار