رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: تلفات جنگ نرم و قربانیان تهاجم نرم بیانگر نیاز شدید ملت به مطالعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، در آیین رونمایی از هشت کتاب حوزه دین تالیف مبلغین و فضلای حوزی دارالمومنین کاشان در سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان که در آیینی ویژه با حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان برگزارشد گفت: امروز می بینم وقتی دشمن نتوانست در جنگ سخت با همه تلاشی که هشت سال جنگ تحمیلی کرد برای نابودی ملت ایران به جایی برسد جنگ نرم را آغازکرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد هستیم جنگ نرم چگونه تلفات می گیرد گفت: جهالت و نادانی افراد یکی از دلایلی است که این جنگ تلفات می گیرد و‌ برخی قربانی آن می شوند.

به گفته وی، ارایه مطالب در فضای مجازی و تبلیغات ماهواره ها که تاثیرات سو دارد همه و همه بیانگر نیاز شدید ملت به مطالعه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، با اظهار تأسف از پایین بودن بسیار زیاد سرانه مطالعه گفت: به اندازه ای که برای مادیات خرج می کنیم برای جنبه علمی و معنوی زندگی هزینه نمی کنیم و سرمایه گذاری ما در این عرصه ضعیف است.

حجت‌الاسلام حسینی، در ادامه در خصوص اهمیت و جایگاه والای کاشان با وجود مولفین علما و فضلای بزرگ در این خطه گفت: این منطقه علما و‌مفاخر برجسته ای داشته و دارد که دارای تالیفات ارزشمندی در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

وی، با اشاره به اینکه این مراسم نمی تواند حق مطلب را ادا کند تا همه مولفین دینی و حوزوی برجسته کاشان را معرفی و تقدیر کرد گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان زمینه ای را ایجاد کند تا با همکاری حوزه علمیه بتوانیم یک نمایشگاه تخصصی علما و حوزه را برگزار و بتوانیم تمامی مولفین حوزه را معرفی کنیم.

به گفته وی، اطلاعات ما در حوزه دینی بسیار پایین است و کمبود و نقص دارد که باید به سمت و سوی افزایش آگاهی و‌مطالعه برود.

حجت الاسلام حسینی،با گلایه از دولتمردان در گرانی کتاب گفت: برای یک جوان سخت است که بخواهد یک کتاب را با قیمت بالا خریداری کند.

وی در پایان با اشاره به حماسه ۹ دی و گرامیداشت این روز گفت: ۹ دی روز عزت، اقتدار و حماسه ملت ایران و پیروزی حق بر کودتاگران است.

هشت کتاب «احلی من العسل» از دکتر مجید زجاجی،«مناسبات مهاجرین و انصار » و«تطورشناسی سیره نگاری با تکیه بر نقش اصحاب ائمه» از حجت الاسلام دکتر حسین حسینیان مقدم،«رابطه علم و دین در چالش» به زبان انگلیسی از دکتر علی الماسی، «850 نکته در سبک زندگی قرآن» و «شیطان شناسی از دیدگاه قرآن و حدیث هر دو کتاب با مقدمه آیت الله سبحانی از حجت الاسلام حسن صنعتکار، «تصحیح و منبع شناسی ملهوف سید بن طاووس» با استفاده از 57 نسخه خطی از مصطفی صادقی کاشانی به عنوان کتاب شایسته تقدیر سال حوزه، «الاربع الرسائل فی معانی التسبیحات الاربعه» از علامه ملا غلامرضا ابن محمد کاشانی آرانی (ره)تصحیح حجت الاسلام علیرضا محلوجی در این آیین با حضور آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان رونمایی شد.

شایان ذکر است: سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور با عرضه بیش از 63 هزار عنوان کتاب از 276 ناشر و نمایندگی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای پنجم تا ۱۱ دیماه در مصلی بقیة الله الاعظم این شهرستان واقع در بلوار امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

این نمایشگاه با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرمانداری ویژه کاشان، شورای اسلامی شهر کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، بانک شهر، شهرداری کاشان و ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان برپا شده است.

 

انتهای پیام/م

اثرگزاری جنگ نرم بدلیل نبود مطالعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
یکی از علت های تلفات دادن در جنگ نرم این است که ما درسی بنام دشمن شناسی در دبیرستان نداریم.