20 ویژه برنامه جنبی پیوست فرهنگی در قالب رونمایی کتاب، کارگاه های آموزشی و قصه گویی، نقد و بررسی کتاب و جشن امضای کتاب با حضور شاعران و مولفان برجسته کشور همزمان با سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان برگزارمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد نظافتی، دبیر اجرایی و مدیر داخلی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این 20 ویژه برنامه از روز دوم تا روز پایانی نمایشگاه مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور فعالان این عرصه و میهمانان کشوری در محل نمایشگاه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برنامه های معرفی و جشن امضای مجموعه کتاب های های شعرو رمان منتشر شده توسط انتشارات قلم طلایی ساعت 16 عصر، شب شعر انجمن ادبی سیلک با حضور اعضای سایر انجمن های ادبی کاشان ساعت 18 و جشن امضای انتشارات ادبستان نوین در دومین روز برگزاری نمایشگاه پنج شنبه ششم دیماه در محل نمایشگاه برگزار می شود.

به گفته وی، در سومین روز برگزاری نمایشگاه جمعه هفتم دیماه نیز برنامه های نقد کتاب شعر «حنابندان تارهای سپید» سروده شکوه عابدین توسط منیر عسگرنژاد ساعت ساعت 16 عصر، یادمان ریاضی دان کاشان همراه با رونمایی از کتاب «مفتاح الحساب غیاث الدین جمشید کاشانی» با ترجمه و تصحیح محمدرضا عرشی توسط غرفه کاشان شناسی ساعت 17:30، جشن امضا و رونمایی از کتاب «یاس های امین الدوله» با حضور نویسنده اثر سمیه کاظمی و منتقد کتاب فاطمیا فاطری توسط سازمان فرهنگی ورزشی کاشان ساعت 18:30 و رونمایی از مجموعه ای از آثار منتشر شده توسط انتشارات مرسل ساعت 19:30 اجرا می شود.

دبیر اجرایی و مدیر داخلی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، اظهارداشت: نشست با گروه مولفین شاغل شهرداری کاشان ساعت 16 عصر، رونمایی از کتاب«من وپارک» نوشته شوکا داعیه و رونمایی از آثار چاپ اول انتشارات سوره تماشا در سال 97 ساعت 17:30، معرفی رونمایی از کتاب های تصحیح الملهوف سید بن طاووس، شیطان شناسی از دیدگاه قرآن، علم و دین(زبان انگلیسی)، احلی من العسل، تطورشناسی سیره نگاری، مناسبات مهاجرین و انصار توسط اداره تبلیغات اسلامی کاشان ساعت 19:30 در روز شنبه هشتم دیماه چهارمین روز برگزاری نمایشگاه اجرا می شود.

نظافتی، افزود: در روز یکشنبه نهم دیماه پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه ویژه برنامه بزرگداشت 9 دی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رونمایی و جشن امضای کتاب « پایان مجسمه » اثر موسی کیخا و کارگاه شعر و داستان کودک و نوجوان توسط منیر عسگرنژاد در غرفه شاسوسا ساعت 18 این روزاجرا می شود.

وی، افزود: ویژه برنامه های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با همکاری اداره آموزش و پرورش، رونمایی از قرآن دست نویس دانش آموزان دبستان پسرانه شهید فخار، مسابقه عکس از نمایشگاه،معرفی کتاب «کاشان دارد از تشنگی می میرد» و چند کارگاه آموزشی قصه گویی و کتاب ساعت 16 تا 20 و کارگاه تخیل و احساس در ساختار شعر در غرفه شاسوسا روز دوشنبه 10 دیماه در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه اجرا می شود.

به گفته وی، در هفتمین و آخرین روز برگزاری سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، نشست با موضوع پرورش خلاقیت در کودکان توسط فاطمه میرحسینی ساعت 17:30، رونمایی و جشن امضای کتاب هایی از نویسندگان دارای معلولیت توسط اداره بهزیستی کاشان و ساعت 18:30 و کارگاه آموزش عناصر داستان ایرانی توسط منیر عسگرنژاد در غرفه شاسوسا اجرا می شود.

دبیر اجرایی و مدیر داخلی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، همه روزه از ساعت 15 تا 21 غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کاشان ، غرفه مطبوعات و نشریات کاشان، اجرای نقالی و میان پرده های نمایشی، نمایش مطبوعات کاشان از گذشته تا کنون و ایستگاه نقاشی و قصه گویی برای کودکان برگزار می شود.

نظافتی یادآورشد: همچنین غرفه های کارگاه های هنری شامل خلاقیت کودکان، خوشنویسی، تصویرگری، طراحی و نقاشی برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان به عنوان 377مین نمایشگاه استانی کشور و چهاردهمین نمایشگاه استان اصفهان گفت: این نمایشگاهبا حضور 276 ناشر بیش از 63هزار عنوان کتاب از پنجم تا 11 دیماه در مصلی بقیة الله الاعظم کاشان، برگزارمی شود.

شایان ذکر است: سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور با عرضه بیش از 63 هزار عنوان کتاب از 276 ناشر و نمایندگی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای پنجم تا ۱۱ دیماه در مصلی بقیة الله الاعظم این شهرستان واقع در بلوار امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

این نمایشگاه با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرمانداری ویژه کاشان، شورای اسلامی شهر کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، بانک شهر، شهرداری کاشان و ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان برپا شده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.