شاعر برجسته معاصر کشور گفت: واقعیت این است در کشورهای خارجی با وجود نبود فیلترینگ و وسایل پیشرفته سطح مطالعه انها بالاتر از ایران است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی رحماندوست، شاعر برجسته معاصر کشور، شامگاه پنجشنبه در جشن امضای کتاب و نشست آموزشی قصه گویی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان گفت: بسیاری از رسانه ها درباره تاثیرات منفی موبایل و تکنولوژی در میزان مطالعه در ایران می پرسند ولی واقعیت این است در کشورهای خارجی با وجود نبود فیلترینگ و وسایل پیشرفته سطح مطالعه انها بالاتر از ایران است.

وی فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اگر ما فرهنگ استفاده از فضای مجازی را در خود پرورش دهیم و پس از آن به فرزندان خود منتقل کنیم تهدیدات این محیط به حداقل می رسد.

هیچ برنامه ریزی برای زندگی کودکان در ایران وجود ندارد

به گفته وی، در ایران هیچ برنامه ریزی برای زندگی کودکان وجود ندارد شیوه زندگی و رفتار ما در ایران مشکل دارد و والدین بیشتر سرگرم تلویزیون و موبایل هستند در حالی که در خارج برای تمام ساعات زندگی کودکان مانند خوردن، خوابیدن، فیلم دیدن و مطالعه برنامه ریزی می کنند.

این شاعر معاصر ایران با تاکید بر اینکه والدین قصه گویی یاد بگیرند تا با استفاده از این فن خواندن شعر و قصه برای کودکان یا جمع خانواده تاثیرگذارتر شوند.

رحماندوست، با بیان اینکه در هیچ کشوری از شعرها و داستان های کودکان کتاب چاپ نمی کنند گفت: اگر به شعر و قصه ضعیف توجه شود آموزش و یادگیری اتفاق نمی افتد و بهترین کار برای کمک به کودکان خواندن و قصه گویی برای آنهااست.

تاثیر شگرف قصه گویی برای کودکان/شکل گیری شخصیت کودکان تا پیش از دبستان

وی ضمن اشاره به تاثیرات شگرف قصه گویی برای کودکان گفت: بیش از 80 درصد شخصیت کودکان پیش از دبستان شکل می گیرد.

به گفته وی، قصه خوانی برای کودکان موجب می شود تا آنها کتاب خوان پرورش پیدا کنند، و با داستان گویی به مطالعه علاقه مند شوند و کتاب خوان پرورش یابند.

این شاعر برجسته کشوری ضمن تاکید بر فراگیری فن داستان گویی افزود: اگر می خواهیم تا فرزندان کتاب خوانی داشته باشیم باید کتاب بخریم و برای آنها بخوانیم چرا که ما انسان تمایل بیشتری برای شنیدن داریم.

رحماندوست.

مطالعه بر روی جنین نیز تاثیر دارد

رحماندوست، تصریح کرد:طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که مطالعه بر روی جنین نیز تاثیر دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت مطالعه و کتاب خوانی است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای کاشان در امر کتابخوانی و مطالعه گفت: به دلیل دانشجو بودن دخترم سفرهای زیادی به کاشان داشته ام و وجود چندین فروشگاه کتاب و نشست های ادبی و شعر حاکی از وجود مردمانی در این شهر هست که همواره به دنبال یادگیری و آگاهی بخشی هستند‌.

برنامه جشن و امضای کتاب و نشست قصه گویی "مصطفی رحماندوست" برای کودکان و نوجوانان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و موسسه فرهنگی نمایشگاه های کشور در دومین روز از سومین نمایشگاه کتاب کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است: سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور با عرضه بیش از 63 هزار عنوان کتاب از 276 ناشر و نمایندگی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای پنجم تا ۱۱ دیماه در مصلی بقیة الله الاعظم این شهرستان واقع در بلوار امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

این نمایشگاه با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرمانداری ویژه کاشان، شورای اسلامی شهر کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، بانک شهر، شهرداری کاشان و ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان برپا شده است.

 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: شعر ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.