سریع‌ترین خودروی جهان به حراج گذاشته می‌شود +عکس

خون‌آشام، پروژه سریع‌ترین خودروی جهان به دلیل اتمام بودجه متوقف شده و به فروش می‌رسد.

سریع‌ترین خودروی جهان به حراج گذاشته می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خون‌آشام نام پروژه‌ای است که سال ۲۰۰۸ برای شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی جهان کلید خورد. خون‌آشام که یک راکت زمینی محسوب می‌شود قرار بود با شکستن رکورد سرعت ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) در ساعت، سریع‌ترین خودروی جهان باشد.

حال به تازگی، مدیریت پروژه اعلام کرده که با محدودیت بودجه مواجه هستیم. بودجه‌ای که ۲۵ میلیون یورو (۳۲ میلیون دلار) تخمین زده شده بود، آنقدر بالا است که سرمایه‌گذاران تمایلی به تأمین آن نشان نمی‌دهند. با توقف این پروژه، ابرخودروی خون‌آشام با قیمتی معادل ۳۱۶ هزار دلار به فروش گذاشته خواهد شد. این خودرو که در مراحل اولیه تست به سرعت ۱۲۲۸ کیلوتر در ساعت دست‌یافته بود، حال باید به انتظار تصمیم‌گیری خریدار جدید خود باشد.

مدیر پروژه خون‌آشام اعلام کرده که برای دست‌یابی به حداکثر سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت و شکستن رکوردی که در سال ۱۹۹۷ ثبت شده بود، باید چند میلیون دلار هزینه صرف شود. از سوی دیگر در صورتی که مالک جدید آن تمایلی برای سرمایه‌گذاری و صرف هزینه گزاف برای اتمام پروژه را نداشته باشد، ممکن است این خودرو تنها برای نمایش عموم در نمایشگاه قرار بگیرد و پروژه سریع‌ترین خودروی جهان برای همیشه پایان یابد.

سریع‌ترین خودروی جهان به حراج گذاشته می‌شود

این پروژه انگلیسی که از پیشرانه جت ساخت شرکت رولز‌رویس بهره می‌برد، با نیروی رانشی راکت حرکت خود را آغاز می‌کند. این راکت ۱۳.۵ متری بیش از ۷ تن وزن دارد و پیشرانه جت آن توانایی تولید ۱۳۵۰۰۰ اسب‌بخار را داراست. شتاب صفر تا ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۵۵ ثانیه اتفاق می‌افتد و در حالت نهایت سرعت، مسافت ۱ کیلومتر را تنها در ۵.۷ ثانیه طی می‌کند. همچنین توقف این خودرو از نهایت سرعت، کمتر از ۶۵ ثانیه به طول می‌انجامد. در این حالت فشار وارده به راننده مشابه با فشار وارده در توقف از سرعت ۱۰۰ به ۰ در زمان ۱ ثانیه است. در جریان طراحی خون‌آشام، مهندسین نیروی هوایی سلطنتی انگلستان نیز حضور داشتند.

با این وجود شخص اول پروژه خون‌آشام، "اندی گرین" که قرار بود رانندگی با این راکت زمینی را بر عهده داشته باشد، اظهار امیدواری کرده که توقف پروژه مقطعی است و احتمالاً در آینده با تزریق بودجه، مجدداً ادامه پیدا کند. وی در ادامه گفته که هنوز هم افراد بسیاری در جهان هستند که به ثبت این رکورد علاقه نشان می‌دهند و این موضوع برای سرمایه‌گذاران منفعت مالی خوبی به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: سریع ترین اتومبیل سواری جهان! +عکس


انتهای پیام/

فروش سریع‌ترین خودروی جهان

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۸:۰۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
ما هم ضربه گیر در پراید رو به عنوان اپشن میفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۷
باید بخریمش موتورش بدرد میخوره
آخرین اخبار