لنوو Z5 Pro GT؛ اولین گوشی هوشمند با حافظه رم 12 گیگابایت رونمایی شد +تصاویر

اخیرا طی مراسمی دو گوشی هوشمند جدید، Lenovo Z5s با دوربین سه‌گانه و Lenovo Z5 Pro GT با حافظه رم 12 گیگابایت معرفی شدند.

فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لنوو دو روز پیش طی مراسمی از دو تلفن هوشمند جدید و استثنایی خود رونمایی کرد. اولین مدل که Lenovo Z5s نام دارد با دوربین سه‌گانه طراحی شده، Z5s از مدل Z5 که شش ماه پیش عرضه شد قدرتمندتر است و قیمت بهتری نسبت Z5 Pro دارد. اما مدل دوم معرفی شده به اولین گوشی با حافظه رم 12 گیگابایتی تاریخ لقب گرفت، Lenovo Z5 Pro GT عضو جدید خانواده Z5 لنوو طبق شایعات قرار بود با حافظه رم 8 گیگابایت عرضه شود اما لنوو دیروز همه را شگفت زده کرد و این مدل را برای اولین بار با حافظه رم 12 گیگابایت و پردازنده Snapdragon 855 معرفی کرد.

گوشی Lenovo Z5s

این مدل طبق انتظار با پردازنده هشت هسته‌ای Snapdragon 710 و تراشه گرافیکی Adreno 616 معرفی شد. نسخه رده‌بالا Lenovo Z5s با حافظه رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه می‌شود. اندازه صفحه 6.2 اینچ است و با تکنولوژی LTPS LCD به همراه رزولوشن +Full HD و نسبت 19.5:9 طراحی شده است.

اولین گوشی هوشمند با حافظه رم 12 گیگابایت +تصاویر

اما لنوو برای اولین بار در این مدل از دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. در پشت تلفن یک دوربین 16 مگاپیکسلی وجود دارد که با زاویه دید وسیع به عنوان دوربین اصلی شناخته می‌شود. دوربین دوم با لنز تله‌فوتو طراحی شده و دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است و توانایی 2 برابر زوم اپتیکال را دارد. دوربین سوم با 5 مگاپیکسل وظیفه ثبت جزئیات پس زمینه تصویر را دارد و البته در تصاویر پرتره باعث بهبود تاری پس‌زمینه می‌شود. همچنین از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به اندروید 9، دوربین سلفی 16 MP، حسگر اثر انگشت، بلوتوث 5 و درگاه US-C اشاره کرد.

اولین گوشی هوشمند با حافظه رم 12 گیگابایت +تصاویر

 Lenovo Z5 Pro GT

اما ستاره درخشان این رونمایی Z5 Pro GT بود. این مدل اولین تلفن هوشمند در جهان است که با حافظه رم 12 گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین Z5 Pro GT اولین مدلی است که از پردازنده جدید و قدرتمند شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 855 استفاده می‌کند. طراحی خاص و چشم‌نواز این گوشی یکی دیگر از خصوصیت‌های جذاب این مدل به شمار می‌رود.

اولین گوشی هوشمند با حافظه رم 12 گیگابایت +تصاویر

البته امکانات عالی Z5 Pro GT به موارد گفته شده ختم نمی‌شود، این مدل دارای حافظه داخلی 512 گیگابایتی است که به همراه رم بالا و پردازنده قوی امکان پردازش سنگین‌ترین برنامه‌ها را مهیا می‌کند و البته با نیم ترابایت فضا به سختی پر می‌شود. همچنین این مدل دارای دو دوربین 24 و 16 مگاپیکسلی است که تصاویر را با کیفیت بالا ثبت و ذخیره می‌کند. Z5 Pro GT در جلو صفحه هم از دوربین دوگانه با سنسور‌های 16 و 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که در شکاف بالای صفحه 6.39 اینچی قرار گرفته است. این مدل در دیگر امکانات مشابه Lenovo Z5s طراحی و قیمت آن 400 یورو اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: طراحی شگفت‌انگیز اتومبیل لوکس لامبورگینی SC18 را ببینید +تصاویر


انتهای پیام/

اولین گوشی هوشمند با حافظه رم 12 گیگابایت +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار