اخیرا وبسایتی جدید راه‌اندازی شده است که از هوش مصنوعی کمک گرفته و به راحتی و بدون استفاده از فوتوشاپ پس‌زمینه عکس‌ها را حذف می‌کند.

سیستم هوشمند برای حذف تصاویر پس‌زمینه عکس‌ها معرفی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر تا به حال خواسته باشید که یک پس زمینه را از تصاویر خود حذف کنید، حتما به این نکته توجه کرده‌اید که حتی استفاده از نرم‌افزاری مانند فوتوشاپ هم برای این کار خسته‌کننده به نظر می‌رسد. به تازگی وبسایتی جدید تک‌منظوره‌ای به نام Remove راه‌اندازی شده است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا کار سخت را برای کاربران انجام دهد. برای استفاده از این وبسایت فقط کافی است، کاربران عکس مورد نظر را در آن آپلود کنند و این وبسایت به صورت خودکار سوژه مورد نظر در پیش‌زمینه را از پس‌زمینه جدا می‌کند و آن عکس را با فرمت PNG در اختیار آنان می‌گذارد.

راه‌اندازی این وبسایت مثالی از تکنیک‌های یادگیری ماشینی است که زمانی به عنوان یک فناوری پیشرفته فرض می‌شدند و حالا یک ابزار ساده برای استفاده به حساب می‌آیند. در زمینه حذف تصاویر پس‌زمینه، هنوز الگوریتم‌های منبع باز هستند که می‌توانند این وظیفه خاص را انجام دهند. وبسایت ریموو به سادگی این وظیفه را به ابزار آنلاین تبدیل کرده است.

از سایت‌هایی که در زمینه ویرایش عکس فعال هستند، می‌توان Deepat که به کاربران اجازه می‌دهد استایل یک عکس را به عکس دیگر منتقل کند و LastEnhance را که از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده می‌کند، نام برد.

قطعا ریموو بدون نقص نیست و مانند بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر زمانی که تصاویر پس‌زمینه و پیش‌زمینه با هم ترکیب می‌شوند، برای انجام کار خود دچار مشکل خواهد شد. شاید یک قطعه از عکس را بیشتر یا کمتر ببرد اما این ابزار به اندازه کافی قوی است تا تصاویر زیادی را از پس‌زمینه جدا کند. این وبسایت ادعا می‌کند که ریموو تنها برای انسان کار می‌کند اما در آزمایش‌های انجام شده ثابت شد که می‌تواند سوژه‌های دیگری را هم تشخیص دهد. به هر حال وبسایت مذکور یک ابزار ساده برای استفاده است که می‌تواند زمان زیادی را برای کاربران ذخیره کند.

سیستم هوشمند برای حذف تصاویر پس‌زمینه عکس‌ها معرفی شد

سیستم هوشمند برای حذف تصاویر پس‌زمینه عکس‌ها معرفی شد


بیشتر بخوانید: با قابلیت جدید فتوشاپ به‌ آسانی قسمت‌های اضافی عکس را حذف کنید


انتهای پیام/

وبسایتی که جایگزین فوتوشاپ شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار