ترفندستان دریچه؛

با این روش به سرعت عکس های خود را روتوش کنید

در این خبر سعی کردیم روشی سریع برای روتوش کردن عکسهایتان به شما آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید تصاویر خودتان را روتوش کنید اما نحوه انجام دادن این کار را ندانید.ما در این خبر  نحوه سریع این کار را به شما آموزش دهیم.
ابتدا باید تصویر مورد نظر را توسط نرم افزار فوتوشاپ باز کنید سپس به هیستوری ایجاد شده توجه کنید چرا که اگر تصویر دچار ایراد شد می توانید با مراجعه به تب هیستوری نسخه اصلی آن را بازیابی کنید.

روش کار:
1-در اولین مرحله پس از باز کردن عکس خیلی سریع قسمتی رو که میخواهیم روتوش بزنیم در نظر میگیریم و با ابزار Elliptical Marquee Toolاون قسمت رو انتخاب می کنیم.



2-سپس از مسیر منوی Filter>Blur>Gaussian Blur قسمتی رو که انتخاب کردیم محو می کنیم تا منطقه نمایش در حدی  محو بشه که چین و چروکها و جوشهای و لکه های روی پوست  دیده نشود.




3-توسط ابزار History broush قسمتهایی مثل چشمها و لبها و ابروها و ... رو با حوصله و دقت و کم و زیاد کردن درصد opacity  این قلم به حالت اولیه برمی گردانیم.



4- در این مرحله نیاز داریم تا رنگ و کنتراست عکس رو تنظیم کنیم که با تکنیکی ساده به عکسمون جذابیتی خاصی ببخشیم برای این کار ابتدا یک لایه از عکس background ایجاد می کنیم بدین صورت که روی بکراند کلید Ctrl+j  رو یک باز می زنیم.

-پس از انجام این کار می بینیم که یک لایه جدید ایجادشده است و همانند شکل ذیل اون  لایه رو با زدن Shift+Ctrl +u  سیاه و سفید می کنیم.



5 -مد رنگی لایه بالایی رو به Soft Light  تغییر می دهیم و درصد Opacity لایه مورد نظر رو کمی پائین میاریم تا به رنگ دلخواهمون برسیم و کمی با Color Balanceبا کلید میانبر Ctrl+b  کمی قرمزی و زردی عکسمون رو هم تنظیم می کنیم و کمی هم  levels  رو با کلید میانبر  ctrl+L و رو شن یا تیره کردن عکسمون به کار می بریم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار