اﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﻮﻗـﺖ ﮔﺮﮔﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺣﻤﺎﺳﻪ ۹ ﺩی ﻓﺘﻨﻪ ۸۸ ﺭا خنثی ﻛﺮﺩﻧﺪ.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼﻡ والمسلمین ﻟﻴﻮانی اﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﻮﻗـﺖ ﮔﺮﮔﺎﻥ اﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﺧﻂﺒﻪ ﻫﺎی ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﺩﺭ ﮔﺮﮔﺎﻥ ضمن گرامیداشت سالروز ۹ دی، ﮔﻔﺖ: ﺑﻌﺪ اﺯ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ سال ۱۳۸۸، کسانی از داخل و خارج، درکشور فتنه گری کردند و به مقدسات مردم، امام حسین و شهدای کربلا توهین و دهن کجی کردند، اما از آن جایی که مردم ما نسبت به مقدسات خود پایبند هستند، ساکت ننشسته و نگذاشتند خدشه‌ای به آن‌ها وارد شود.

وی ادامه داد: مردم در ۹ دی ماه وارد صحنه شدند و باعث شدند فتنه گران داخلی و خارجی عقب نشینی کنند.

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼﻡ والمسلمین ﻟﻴﻮاﻧی با اشاره به اینکه امروز ۷ دی مصادف با بنیانگذاری نهضت سواد آموزی به دستور امام راحل است افزود: در کشور ما قبل از پیروزی انقلاب با اینکه پیکار با بیسوادی می‌شد، اما فراگیر نبود.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل فرمان دادند نهضت سواد آموزی تاسیس شود تا عموم مردم به فکر سواد باشند و آثار این نهضت در کشور ما کاملا قابل لمس است و افراد زیادی از بعد از انقلاب تاکنون از نعمت سواد برخوردار شدند.

امام جمعه موقت گرگان همچنین گفت: در سال ۲۰۰۶، در چنین روزی صدام جنایتکار در ملا عام به سزای جنایت هایش رسید شهادت محمد باقر صدر و خواهرش، جنگی که علیه ایران راه اندازی کرد و جوانان ما را به شهادت رساند از جمله جنایت‌های وی است.

وی با اشاره به ۱۳ دی ماه مصادف با روز ابلاغ پیام تاریخی امام به رییس جمهور روسیه گورباچف است افزود: امام در آن پیام گورباچف را تدبر و تفکر دعوت می‌کند و از وی می‌خواهد که از عالم مادیت بیرون آمده و به عالم معنی راه یابد.

انتهای پیام/م
 

صحبت های امام جمعه موقت گرگان در خطبه های نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.