معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جیرفت گفت: ممنوعیت صادرات محصول سیب‌زمینی که پیش‌تر از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده بود؛ لغو شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جیرفت  گفت: ممنوعیت صادرات محصول سیب‌زمینی که پیش‌تر از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده بود؛ لغو شد.

عباس کشاورز افزود: به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی و مطالبه کشاورزان در راستای جلوگیری از متضرر شدن آنان در ممانعت از صادرات؛  صادرات سیب زمینی از سر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان تنها تامین کننده سیب استمرار کشور در فصل زمستان است افزود: ۷۰ درصد سیب زمینی در کشور پائیزه کشت می‌شود که با توجه به به اینکه نگران بودیم در زمینه تامین سیب زمینی برای مصرف داخلی داشته باشیم برای صادرات این محصول محدودیت ایجاد کردیم.

وی گفت: با توجه به اینکه هر ساله در فصل زمستان سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان جیرفت و جنوب کرمان دچار خسارت می‌شد، اما امسال خسارت سرمازدگی و کاهش تولید را در جیرفت نداریم و تولید استمرار جوابگوی نیاز کشور و صادرات به بازار‌های خارجی هم است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشاورزان می‌توانند در فصل برداشت بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به صادرات محصول سیب زمینی و پیاز کنند و مصرف کنندگان هم مطمئن باشندمحصول سیب زمینی و پیاز با قیمت مناسب برای مصرف به دست آن‌ها خواهد رسید.

عباس کشاورز از ابلاغ خرید توافقی گوجه کشاورزان بوشهر و هرمزگان خبر داد وگفت: در صورت پایین آمدن قیمت گوجه در این استان‌ها سازمان تعاون روستایی بعنوان مباشر خرید برای خرید توافقی محصول وارد بازار خواهد شد.

برداشت سیب زمینی در جیرفت از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

جنوب استان کرمان به ویژه شهرستان جیرفت از قطب‌های اصلی تولید سیب زمینی طرح استمرار در کشور است.

انتهای پیام/ی

ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی لغو شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار