مدیر بیمارستان شفا با این توصیه که در مواجهه با سوختگی‌ها از مرهم‌های خانگی استفاده نشود، گفت: از آب خنک به جای مرهم‌های خانگی استفاده کنید و از دست کاری تاول‌ها خود داری کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید محمد صابری، مدیر بیمارستان شفای کرمان گفت: توصیه می‌شود در مصدومیت‌های ناشی از سوختگی لباس‌های مصدوم را خارج و محل سوختگی را با آب خنک به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه شست و شو و سپس محل سوختگی با پارچه تمیز پوشانده شود.

وی افزود: از "مرهم‌های خانگی" مانند یخ، آرد، خمیردندان، سیب زمینی و ... استفاده نکنید.

وی با توصیه به اینکه در هنگام مواجهه با سوختگی به اولین مرکز درمانی باید مراجعه شود، تصریح کرد: در صورت نیاز به اقدامات درمانی تخصصی مصدوم باید به بیمارستان شفا که دارای بخش سوانح سوختگی پیشرفته و مجهز در جنوب شرق کشور است، مراجعه کرد.

مدیر بیمارستان شفا از کاهش ۲۸ درصدی مصدومان سوختگی در ۹ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۲۰نفر مصدوم ناشی از سوختگی به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند که متاسفانه بیش از ۱۳ درصد از این افراد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی بیشترین مراجعان رده سنی زیر ۳۰ سال و با جنسیت مذکر هستند.

وی ادامه داد: بیشتر مصدومان سوختگی به ترتیب به دلیل نفت و مشتقات آن، آتش سوزی کپسول و پیک نیک، برق، مایعات داغ و مواد شیمیایی است.
 

صابری با اشاره به اینکه " کودکان" در سوختگی‌ها آسیب پذیرترند، گفت: ۲۳ درصد کل مصدومان سوختگی با رده سنی زیر ۱۰ سال هستند که بیشترین علت سوختگی این رده به دلیل "مایعات داغ" است.

وی افزود: با توجه به اینکه درمان سوختگی زمان بر و گاهی دارای آثاری همیشگی است می‌توان با مراقبت‌های لازم مانند "قرار ندادن ظروف حاوی مایعات داغ و پخت و پز روی لبه میز یا اوپن و قرار دادن این ظروف به نحوی که دسته آن‌ها به سمت بیرون نباشد" از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.

مدیر بیمارستان شفا گفت: توصیه می‌شود در مصدومیت‌های ناشی از سوختگی لباس‌های مصدوم را خارج، محل سوختگی را آب خنک به مدت ۵ الی ۱۰دقیقه شستشو داده، روی محل سوختگی با پارچه تمیز پوشانده، تاول‌ها را دستکاری نکرده و از "مرهم‌های خانگی" مانند یخ، آرد، خمیردندان، سیب زمینی و ... استفاده نکرده نکنند.
انتهای پیام/ی

بیشترین مصدومان سوختگی مردان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار