مدیر اجرایی ائتلاف تامین حقوق کامل برای مهاجران اعلام کرد مرگ پسربچه هشت ساله گواتمالایی در بازداشتگاه نیومکزیکو نشان می‌دهد آمریکا حقوق مهاجران را نقض می‌کند.

مرگ پسربچه هشت ساله گواتمالایی گواهِ نقض حقوق مهاجران در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیر اجرایی ائتلاف تامین حقوق کامل برای مهاجران اعلام کرد مرگ پسربچه هشت ساله گواتمالایی در بازداشتگاه حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا (CBP) در نیومکزیکو نشان می‌دهد که چه طور دولت آمریکا حقوق مهاجران را نقض می‌کند.

«خوان خوزه گوترز» در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت نباید ساده از کنار این ماجرا گذشت، این موضوع در واقع نقض آشکار حقوق‌بشر و حقوق کودکان و مهاجران از سوی دولت آمریکا است که در سراسر دنیا ادعا می‌کند بیش از همه حقوق بشر و حقوق همه مردم جهان را محترم می شمارد.

وی افزود: «آنچه اکنون باید انجام دهیم، درک ضرورت این موضوع است که باید فورا سیاست‌های غیرانسانی و بی‌رحمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال کودکان مهاجر تغییر کند.»

«خوان خوزه گوترز» تاکید کرد کودکان مهاجر نباید در بازداشت بمانند بلکه باید به مراکز نگهداری کودکان فرستاده شوند که تحت نظر و کنترل کارشناسان قرار دارد نه حضور در بازداشتگاه‌های مهاجران که شرایط دشواری دارد.

پدر این پسر بچه «فلیپه گومز آلونزو» با مشاهده نشانه‌های بیماری، وی را به بیمارستانی در آلاموگوردو در نیومکزیکو برده بود و در آن جا پزشکان برای این کودک قرص آموکسی سیلین و ایبوپروفن تجویز کردند اما ساعاتی بعد دوباره در حالی که دچار حالت تهوع شده بود به بیمارستان بازگردانده شد و تنها چند ساعت بعد در نیمه شب جان سپرد. این اتفاق غم‌انگیز تنها دو هفته پس از مرگ دختر بچه هفت ساله گواتمالایی رخ داد که ششم دسامبر همراه با پدرش دستگیر شد. ژاکلین کال مک کویین، دختر هفت ساله گواتمالایی نیز 8 دسامبر در بازداشتگاه‌های آمریکا جان سپرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار