قانونگذاران آمریکایی خواستار انجام تحقیقاتی در ارتباط با واکنش مأموران فدرال به بیماری شدید دختر مهاجر گواتمالایی که منجر به مرگ او شد، شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قانونگذاران آمریکایی از یک پاسگاه گشت زنی مرزی بازدید کردند که یک دختر هفت ساله گواتمالایی قبل از مرگش ساعت‌ها در آنجا نگه داشته شده بود. این قانونگذاران همچنین انجام تحقیقاتی در ارتباط با واکنش مأموران فدرال را خواستار شدند.

رائول روئیز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا که یک پزشک است این سؤال را مطرح کرد که چرا مأموران مرزی خواستار انتقال هوایی ژاکلین کال نشدند پس از آن که پدرش به یک مأمور گفت که دخترش مریض است و استفراغ می‌کند. بر اساس بیانیه اداره گمرک و حفاظت مرزی دمای بدن ژاکلین پس از انتقال به پاسگاه مرزی به بیش از چهل درجه سانتیگراد رسیده بود.

پزشکان مجبور به احیای او شدند. او سپس با بالگرد به بیمارستان ال پاسو در تگزاس منتقل شد، جایی که یک روز بعد در آنجا جان باخت.

این دختر و پدرش به همراه یک گروه صد و شصت و سه نفره از مرز آمریکا عبور کردند. مقامات دولت آمریکا می‌گویند ژاکلین روز‌ها چیزی برای خوردن و آشامیدن نداشت. اعضای انجمن آمریکای لاتین تبار‌های کنگره از این پاسگاه مرزی بازدید کرده اند.

بن ری لوخان، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از نیومکزیکو گفت: این پاسگاه تنها دو توالت دارد و هیچ گونه آب لوله کشی در آن موجود نیست و کودکان و بزرگسالان در شرایط غیرانسانی در سلول‌ها نگه داری می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار