دو محصول جدید و اخذ گواهینامه ایزو ۱۳۴۸۵ در مرکز رشد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یونس قاسمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در راستای تلاش پژوهشگران دانشگاه برای توسعه دانش پزشکی، دو محصول جدید با نام‌های کیت «Liquid based cytology» با نام تجاری «CELL PRO» و «SPERM WASH LIQUID» در شرکت پرسیا زیست فناوری آرین مستقر در مرکز رشد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ساخته و آماده ارائه به بازار شده است.

وی افزود: کیت Liquid based cytology روشی برای جمع آوری و آماده سازی نمونه‌های سلولی به منظور انجام آزمایشات سیتولوژی است.

قاسمی ادامه داد: در این روش نمونه به طور مستقیم به داخل ظرف حاوی محلول نگهدارنده Cell pro منتقل و به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین می‌توانیم از نمونه‌های تهیه شده، برای تشخیص ویروس پامیلوی انسانی (HPV) استفاده کنیم.

قاسمی تاکید کرد: این آزمایش‌ها برای غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس، جراحت‌های پیش سرطانی سلول‌های غیرطبیعی و سایر موارد سیتولوژیکال استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: قابلیت منحصر به فرد این محصول، نگهداری ساختار ژنتیکی ویروس‌ها برای مدت طولانی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، بیان کرد: محصول دوم این شرکت به نام SPERM WASH LIQUID، محلول تقویت کننده و شستشوی اسپرم مورد استفاده در فرایند‌های درمان ناباروی است که مواد اولیه به طور کامل در مرکز رشد بیوتکنولوژی تهیه شده و قابلیت برابری با شرکت‌های معتبر خارجی را دارد.
انتهای پیام/م

ساخت دو محصول جدید در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.