یک مقام مسئول گفت: با توجه به کاهش تقاضای خرید میوه بعد از شب یلدا پیش بینی می‌شود قیمت میوه ۳۰ درصد در بازار کاهش یابد.

روز/آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/میوه ۳۰ درصد ارزان می‌شوداسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم بر بازار میوه و صیفی خبر داد و گفت: با توجه به سپری کردن شب یلدا، پیش بینی می‌شود که قیمت میوه به سبب کاهش تقاضا در بازار افت کند.

وی نرخ هر کیلو انار را ۴ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۳ تا ۸ هزار، انگور بی دانه قرمز ۵ تا ۱۱ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خربزه ۲ تا ۵ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۱۰ هزار، خیار بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه‌ای ۲ تا ۴ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار، کیوی ۳ تا ۸ هزار و گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هر کیلو موز با نرخ ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار، ازگیل ۹ تا ۱۷ هزار، هندوانه ۹ تا ۱۷ هزار و هر کارتن آناناس ۱۴۰ تا ۲۱۰ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای ۲ تا ۸ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، پیاز قرمز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، چغندر رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی ترشی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰، سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، سیر خشک ۳ تا ۹ هزار و شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.


بیشتر بخوانید: آرامش بر بازار میوه شب یلدا حاکم است/کاهش نرخ ۱۲۰۰ تومانی هندوانه در بازار


کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۱۱ هزار، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو حلوایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کدو مسمایی ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم بروکلی ۳ تا ۶ هزار، کلم سفید یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۲ تا ۴ هزار، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

وی، نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درپایان با اشاره به اینکه کمبودی در بازارمیوه نداریم، تصریح کرد: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید میوه بعد از شب یلدا پیش بینی می‌شود که قیمت میوه حداقل ۳۰ درصد در بازار کاهش یابد.

انتهای پیام/

کمبودی در بازار میوه نداریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار