همتی گفت: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با همکاری مدیران عامل بانک‌ها شاهد کاهش برداشت از منابع بانک مرکزی بوده ایم.

بیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، صبح امروز جلسه رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها برگزار شد.
عبدالناصر همتی در این جلسه  با اشاره به برنامه‌های بانک مرکزی برای مدیریت اضافه برداشت بانک‌ها و همکاری آن ها در اجرایی شدن این قانون گفت: خوشبختانه در ماه های گذشته با همکاری این نهادها  شاهد کاهش برداشت از منابع بانک مرکزی بوده ایم.
رئیس شورای پول و اعتبار بیان کرد: تدابیر بانک مرکزی برای اصلاح نظام سود بانکی به منظور تامین منافع سپرده‌گذاران بانک‌ها و نیز حفظ قوام ساختار مالی بانک‌ها اهتمام نظام بانکی در رعایت سیاست‌های پولی بانک مرکزی ستودنی است اما مجددا نیازمند نظارت بیشتری خواهند بود.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به ترکیه اشاره کرد و گفت: سفر ترکیه سفر خوبی بود و ترک‌ها آمادگی کامل خود را برای همکاری گسترده اعلام کرده‌اند. هدفی که برای گسترش تجارت بین دو کشور تعیین شده است و منابع خوبی که در ترکیه داریم فرصت خوبی را برای رونق تجارت بین  این دو کشور فراهم می‌کند. براساس گزارشی که تا این تاریخ اعلام شده است بخشی از توافق در حال شروع مراحل اجرایی است.

وی  درباره کالا‌ها و نیاز‌های اساسی گفت: به نحو مناسبی مبادلات از طریق چین، هند و سایر مبادی انجام می‌شود و به تدریج گسترش می‌یابد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در پایان  ضمن اشاره به اقتضائات فصلی پایان سال میلادی و تسویه‌های شرکت‌های تجاری، از تصمیمات اخیر بانک مرکزی برای تامین منابع لازم برای حمایت از صرافی‌ها در تامین نیاز‌های مرتبط با پایان سال خبر داد که می‌تواند آثار فصلی مرتبط با این مقطع از سال را پوشش دهد.
انتهای پیام/

جزئیات جلسه دوره ای رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار