سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احیای دو اسباب بازی سنتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده،سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر سه شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: این دو اسباب بازی شامل «تکم» یا پیام آور نوروز و «گیرجنه» یا فرفره چوبی است.

وی اضافه کرد: این مهم در پی طرح کارگروه اسباب بازی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اسباب بازی های سنتی مطالعه و احیا می شوند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی این دو بازی به کارگروه اسباب بازی خبر داد و تاکید کرد: هدف از احیای اسباب بازی سنتی، جمع آوری اسباب بازی ها از سراسر کشور و باززنده سازی آن است.

به گفته گلمغانی زاده با اقدام کارگروه اسباب بازی در واقع اسباب بازی های سنتی که با هزینه اندک تولید شده و بازی های مفرحی را به همراه دارد مجددا وارد زندگی کودکان می شود.

وی تاکید کرد: گرایش به بازی های رایانه ای و فضای مجازی آسیب های متعددی را متوجه گروه های سنی کودک و نوجوان ساخته و این در حالی است که ما بازی ها و اسباب بازی های مفید و آموزنده متعددی داریم.

انتهای پیام/ح

احیای اسباب بازی سنتی در اردبیل

برچسب ها: صنایع دستی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار