زیتون کاران رودباری ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون از باغ‌های خود برداشت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، لیلا بذرکار سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز گفت: باغداران رودباری از ۸ هزار و ۸۱۰ باغ بارور خود، ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون برداشت کردند.

وی با بیان اینکه، این میزان زیتون برداشت شده به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: با توجه به سال آور تولید این محصول، امسال ۲۵ درصد افزایش یافت.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون‌ها کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود.

لیلا بذرکار با بیان اینکه، برداشت زیتون در رودبار از شهریور تا آذر انجام می‌شود، افزود: امسال در ۱۰ گارگاه روغن کشی رودبار، هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.

وی با اشاره به پایان برداشت این محصول، گفت: گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از ارقام زیتون تولیدی باغداران رودباری است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  افزود: رودبار  یکی از سه قطب تولید زیتون در ایران است.

لیلا بذرکار به شرایط آب وهوایی شهرستان رودبار برای کشت زیتون اشاره کرد و گفت: این شهرستان به علت داشتن آب وهوای خشک تنها شهرستان گیلان است که در آن زیتون تولید می‌شود.

وی درادامه تصریح کرد: سابقه کشت زیتون در رودبار بیش از هزار سال است.

 

انتهای پیام / ق

بیش از ۲۱ هزارتن زیتون در رودبار برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.