رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: دشمنان با تهدید‌های زیستی صنعت کشاورزی را هدف قرار داده اند.

صنعت کشاورزی آماج تهدید دشمنانعلیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز رشت؛ در همایش پدافند غیر عامل تهدیدات زیستی که در رشت برگزار شده بود گفت: این همایش با هدف مصون سازی حوزه کشاورزی با انواع حوادث و تهدید‌های طبیعی و دخالت انسانی و تروریستی برگزار شده است و پدافند غیر عامل اگر در زمینه‌های مختلف لازم است در زمینه کشاورزی واجب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ بهره بردار به طور مستقیم در زمینه کشاورزی فعالیت دارند افزود: این بهره برداران سالانه بیش از ۳ میلیون تن مواد غذایی تولید و روانه بازار می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به تهدیدات دشمنان در زمینه انتقال آفات و همچنین تحریم‌های آمریکا و حامیان آنان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگرچه گیلان با تولیدات استراتژیک و توانمندی، مشکلی در زمینه تامین و امنیت غذایی ندارد، اما باید با مقابله با تهدید‌های مستقیم و غیر مستقیم دشمنان بتوانیم این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد و صنعت کشاورزی را بیش از پیش توسعه دهیم.

علیرضا شعبان نژاد با اشاره به انتقال برخی از آفات از جمله کرم ساقه خوار برنج، مگس زیتون، شب پره از سوی دشمنان افزود: سالانه میلیارد‌ها تومان صرف مقابله و کنترل این آفات غیر بومی در کشور هزینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد غذای مردم ایران در کشور تولید می‌شود و فقط ۲۰ درصد ذرت، غلات و غذای دام و طیور وارد می‌شد که در این زمینه هم نگرانی نیست و و قطعا تحریم‌ها بی اثر خواهد بود.

در ادامه این همایش تخصصی، امیر محمدپور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: انسان، دام، غذا، محیط، آب و نباتات ۶ عنصر چرخه زیستی هستند که باید ضمن شناسایی و مقابله با هریک از تهدید‌های زیستی با همه توان به تولید و توسعه همه جانبه کمک کنیم.

وی به تحریم‌های آمریکا و متحدانش اشاره کرد و افزود: باید با همه و تلاش بیش از پیش مسئولان و مردم بتوانیم از استعداد‌ها و پتانسل‌های کشاورزی استان بیش از پیش بهره گیریم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان با بیان اینکه اگرچه گیلان در زمینه تولید و امنیت غذایی مشکلی ندارد تصریح کرد: اما می‌بایست با اندیشه ورزی زمینه تولید و تامین هرچه بیشتر محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

همچنین در ادامه همایش تخصصی همایش پدافند غیر عامل تهدیدات زیستی، علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: جنگ، بزرگترین تهدید جهانی است و امروز آمریکا و حامیانش با جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و تحریم‌های ناعادلانه در تلاش است تا کشور را تحت سلطه خود قرار دهد.

وی افزود: ملت غیور کشور در همه ادوارتاریخ، با جنگ ستیزی و تحریم‌های دشمنان روبه رو شدند و این بار نیز می‌توانند همچون گذشته با تلاش و مدیریت مصرف این تحریم‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان قسم خورده کشور را از بین ببرند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان تصریح کرد: با اندیشه ورزی و هم اندیشی می‌توان آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها را به حداقل رساند.

 

انتهای پیام/م.ع

تهدید‌های زیستی دشمنان در حوزه کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.