آمریکا تحمل ندارد که ایران در مدار نفوذش نباشدکارشناس مسائل بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان در مقابل تحریم‌های آمریکا سر خم نخواهد کرد.

سیدرضا میرطاهر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تلاش آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد ایران هراسی در منطقه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باعث شد تا همه معادلات آمریکا در زمینه سلطه منطقه‌ای به هم بریزد.

وی ادامه داد: در دوره قبل از انقلاب به‌خصوص در دوران ریاست جمهوری نیکسون، سیاستی تحت عنوان سیاست دوستونی از سوی آمریکا دنبال می‌شد که بر مبنای آن ایران نقش ژاندارم منطقه و عربستان نقش تامین مالی را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: براندازی در ایران، دومینویی آمریکایی برای منطقه!

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه پس از انقلاب پیش فرض‌ها کاملا به هم ریخت و آمریکا منافع منطقه‌ای خود را در خطر دید، افزود: از طرفی ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران و مقابله آن با سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا، خلاف منافع استراتژیک ایالات متحده محسوب می‌شد و همین امر سبب شد تا بقای ایران در منطقه برای آنها تهدید باشد.

میرطاهر تاکید کرد: آمریکایی‌ها همواره تلاش کردند تا بر منابع  انرژی منطقه سیطره داشته باشند و با توجه به اینکه ایران  یکی از بزرگترین دارندگان منابع انرژی طبیعی از جمله نفت و گاز است، آمریکا می خواهد ایران در مدار نفوذش  باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه ای از این عوامل سبب شد تا آمریکا همواره به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و تلاش کند تا عامل خود را همچون دوره رژیم پهلوی روی کار آورد، ادامه داد: این تلاش‌ها تاکنون با ناکامی بزرگی مواجه شده و ما پس از انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی بیشتر جمهوری اسلامی هستیم، مخصوصا در مقابل  خواسته‌های زیاده طلبانه و  غیر مشروع آمریکا در  چند دوره  مقابله کرده ایم.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: با روی کار آمدن دولت ترامپ و افرادی مانند جان بولتون  مشاور تندرو امنیت ملی آمریکا، ایالات متحده این خواسته خود را به صورت علنی بیان می‌کند و خواهان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص تاثیر تحریم‌ها به عنوان سیاست و حربه آمریکا  در برابر ایران گفت: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که آمریکایی‌ها به ظن خود برای تضعیف و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، دقیقا بحث اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران است.

میر طاهر در پایان خاطر نشان کرد: آنها ادعا می‌کنند با این اقدام ایران را به زانو درخواهند آورد اما اظهارات اخیر رئیس جمهور  نشانگر مقابله صریح  جمهوری اسلامی ایران با ادعاست که ایران به هیچ عنوان در مقابل این تحریم‌ها سر خم نخواهد کرد.

انتهای پیام/

چرا آمریکا به دنبال براندازی ایران است؟

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار