مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲ هزار هکتار از باغ‌های گیلان به سامانه آبیاری نوین مجهز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛‎ مجتبی شاه نظری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۲ هزار هکتار از باغ‌های زیتون، فندق و کیوی استان تا تیرماه سال آینده به سامانه نوین آبیاری تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح سامانه آبیاری نوین بیش از ۲۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب زراعی، افزایش تولید و کاهش هزینه از مهمترین مزایای اجرای شبکه‌های آبیاری نوین است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پارسال هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های منسجم استان با حدود ۹ میلیارد تومان هزینه به این سامانه تجهیز و در اجرای آن این باغ‌ها به سامانه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله مجهز شد.

‎مجتبی شاه نظری با اشاره به اینکه حدود ۳۴ هزار هکتار از باغ‌های منسجم استان قابلیت تجهیز به سامانه آبیاری نوین را دارد افزود: حدود ۱۴ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد از باغ‌های استان تاکنون به این سامانه مجهز شده است.

‎وی تصریح کرد: حدود ۴۹ هزار هکتار از ۶۰ هزار هکتار باغ‌های گیلان منسجم است که شهرستان‌های رودبار، رودسر و تالش در تجهیزباغ‌ها به سامانه نوین آبیاری در استان گیلان پیشرو است.

 

انتهای پیام/م.ع

مجهز شدن باغ‌های گیلان به سامانه آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.