نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان از ارائه طرح تخصصی بسته حمایتی بافت تاریخی شهر در کمیسیون عمران این شورا خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی وکیل، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، در هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: اقدامات مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در بافت تاریخی و نحوه همکاری و هماهنگی آنها در بافت در این بسته بحث و بررسی می شود.

وی، رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تعاملات دو طرفه، ایجاد باب جدیدی در حوزه میراث معنوی و ارتقای سطح زندگی شهروندان در بافت بویژه از طریق توجه به میراث معنوی در شاخه آداب و رسوم، آیین ها و صنایع دستی را از دیگر موضوعات این بسته حمایتی برشمرد و گفت: لزوم تشکیل کمیته های مشترک همکاری دو نهاد شهرداری و میراث فرهنگی در سه محور گردشگری، صنایع دستی، آداب و رسوم و آیین ها به صورت مستمر از دیگر موارد مطروحه در این بسته است.

نایب رئیس شورا در ادامه مبحث آزادسازی سیلک را مهم ترین مبحث بین میراث و شهرداری دانست و گفت: متاسفانه در 40 ساله اخیر نه میراث فرهنگی قدرتی بر ورود در این عرصه بر تملک داشت و نه سازمان راه و شهرسازی به عنوان تملک زمین بر آزادسازی املاک در عرصه و حریم هیچ مساعدتی نداشت.

ضرر فرهنگی و اجتماعی حقوق مردم کاشان در تاخیر آزادسازی املاک سیلک

وکیل، با تاکید بر اینکه با تاخیر در آزادسازی ها هم از منظر فرهنگی و هم از منظر اجتماعی و حقوق مردم متضرر می شویم گفت: ما به معنای واقعی دچار مشکل هستیم علی رغم آنکه دولت در سایر استانها و شهرستان ها برای بافت های تاریخی سرمایه گذاری خوبی به کرده است اما کاشان همچنان مورد بی مهری و بی توجهی قرارگرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: میراث با همکاری شهرداری و شورای شهر در این زمینه بتواند اقدامات اساسی و گام های بزرگتری در احقاق حقوق مردم و آزاد سازی سیلک بردارد.

شایان ذکر است: هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی و مجموعه معاونین و کارشناسان این اداره، سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان، حسن نعناکار معاون شهرسازی شهرداری، و محمد حسین واحدیان مدیر منطقه یک شهرداری کاشان(بافت تاریخی)، ابوالفضل ساروقیان مدیر منطقه چهار شهری و مهندس مهدی هوشمندی نژاد ، مدیرعامل شرکت عمران و احیا بافت فرسوده کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.