رئیس اداره سوادآموزی شادگان از بیش از ۲ هزار سوادآموز در نهضت سوادآموزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

بیش از 2 هزار بی سواد شادگانی در صف سوادآموزی ایستادندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جعفر عسکراوی، رئیس اداره سوادآموزی شادگان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 200 نفر سواد آموز جذاب نهضت سوادآموزی در این شهرستان شده اند گفت: 300 آموزش دهنده عهده دار فعالیت های نهضت سوادآموزی به این تعداد سواد آموز  هستند.

وی اظهار داشت: این تعداد سوادآموز در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان با تلاش آموزشیاران این نهاد زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار دارند.

عسکراوی یکی از شاخص های رشد در جامعه را میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن عنوان کرد و افزود: مبارزه با بی سوادی در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می شود.

رئیس اداره سوادآموزی شادگان بیان کرد: سوادآموزی یکی از مهم ترین مسائل آموزش و پرورش جامعه کشور و به دنبال آن استان و شهرستان محسوب می شود که برای ریشه کنی و رفع معضل بی سوادی باید از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها برخوردار شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: پس از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) با تشکیل نهضت سواد آموزی خدمات ماندگاری برای باسواد کردن مردم ارائه شده و میلیون ها انسان خواندن، نوشتن و قرائت قرآن را فرا گرفته است.

جعفر عسکراوی تصریح کرد: نهضت سواد آموزی به سبب انجام خدمات مهم آموزشی در مناطق مختلف، منشاء خیر و برکت برای کشور است.

وی بیان داشت: استفاده از افراد باسواد محلی، دهیاران، اعضای شورای اسلامی، روحانیون، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان، مؤسسه‌های آموزشی، مدارس غیر دولتی، مدارس آموزش از راه دور، مکتب القرآن‌ها و غیره جزء برنامه‌های کاری نهضت سوادآموزی شادگان است.

انتهای پیام/گ

بی سوادان خواندن و نوشتن یاد می گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.