معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نرخ سوادآموزی در استان حدود ۵ بربر پیشرفت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شیخی،معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در زمینه سوادآموزی در استان داشته‌ایم تا جایی‌که طبق آمار مرکز آمار ایران، از سال 85 تا 90 نرخ سواد در خوزستان 0/6 درصد بوده که در سال‌های 91 تا 95 به بیش از 2/8 درصد رسیده و حدود 5 برابر پیشرفت در این زمینه حاصل شده است.

وی با اشاره به رتبه سوادآموزی خوزستان افزود: رتبه خوزستان بین استان‌های کشور در زمینه سوادآموزی از بیست‌وپنجم به دوازدهم رسیده است که نشان می‌دهد اقدامات بسیار خوبی در این موضوع انجام شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از کارهای شایان ذکری که در حوزه سوادآموزی انجام دادیم آموزش از طریق تبلت بود که بتدا فکر نمی‌کردیم اثرگذاری و بازدهی زیادی داشته باشد اما بازخورد این طرح فراتر از حد انتظار بود و قرار شد این طرح الگو شده و استان‌های دیگر در سال آینده آن را انجام دهند.

وی افزود: دیگر کار مهم انجام شده، آموزش مهارت‌های چندگانه کار با رایانه بود که به فراگیران در سطوح مختلف ارائه شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

شیخی در پایان بیان کرد: در زمینه توسعه سوادآموزی و ارائه خدمات در این زمینه نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان است تا کم‌کم به ریشه‌کن شدم بی‌سوادی در استان نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/م

پیشرفت 5 برابری سوادآموزی در خوزستان در 5 سال اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.