مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مجمع «خیران کارآفرین» در سطح استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد تا با یاری نخبگان حوزه کسب‌وکار، اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از گام‌های موثر کمیته امداد استان اردبیل برای ایجاد اشتغال پایدار برای خانوار تحت حمایت، راه‌اندازی مجمع «خیران کارآفرین» است، افزود: راه‌اندازی این مجمع منجر خواهد شد تا در بخش‌های مختلف ایجاد اشتغال موفق عمل نموده و همچنین به توسعه اقتصادی منطقه نیز کمک کنیم.

وی با بیان اینکه از نیکوکاران و کارآفرینان استان اردبیل خواستاریم تا با پیوستن به این مجمع راهگشای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت و دیگر افراد جویای کار باشند، اعلام کرد: موسسات و تشکل‌های مردم نهاد نیز می‌توانند با عضویت در مجمع «خیران کارآفرین» گامی موثر برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال مددجویان و کارجویان بردارند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل  با اعلام اینکه تلاش داریم تا پایان سال‌جاری 2 هزار فرصت شغلی را برای خانوار تحت حمایت ایجاد کنیم، بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد استان اردبیل در سال‌جاری نیز حفظ طرح‌های خودکفایی است که به تازگی ایجاد شده‌اند، چرا که با توجه به شرایط اقتصادی، نیازمند رسیدگی بیش از پیش هستند.

دشتی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ خانوار خودکفا شده در سال‌جاری از چرخه حمایتی این نهاد خارج خواهند شد، گفت: فرایند توانمندسازی خانوار تحت حمایت به این صورت است که طرح‌های اشتغال‌زایی سه تا پنج سال تحت نظارت کمیته امداد استان اردبیل قرار می‌گیرند و هنگامی که اطمینان حاصل شود که طرح موفق عمل کرده و خانوار قادر است با تکیه بر توانایی‌های خود نیازهای اساسی زندگی را تامین کند.

وی با بیان اینکه با ارائه دو بسته تشویقی به کارفرمایان و صاحبان مشاغل در سطح استان اردبیل تلاش داریم وسعت کاریابی برای مددجویان تحت حمایت را افزایش دهیم، افزود: تاکنون با کارگاه‌های صنعتی آرتاویل تایر، آرتا مبل و فرش آذرخش استان اردبیل وارد مذاکره شده و تفاهمنامه‌های همکاری نیز منعقد کرده‌ایم تا از این طریق مددجویان تحت حمایت وارد بازار کار شوند.

دشتی با اعلام اینکه پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه، در طول دو سال به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را به کار گیرند از جمله بسته‌های تشویقی این نهاد است، بیان کرد: همچنین کمیته امداد استان اردبیل در صورت به کارگیری مددجویان به مدت سه سال و برابر با قانون کار توسط کارفرما و واریز حق بیمه، به ازای به کارگیری هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرما پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه چنین خدماتی به کارگاه‌های کوچک ارائه می‌شود که بتوانند علاوه بر تأمین نیروی انسانی متخصص در کمیت و کیفیت محصولات خود به خوبی وارد عمل شوند، گفت: به طور قطع کارخانه‌های بزرگ برای افزایش کاربری و توسعه فعالیت‌های خود نیاز به تسهیلات بیشتری دارند که باید مطالبات خود را از سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه از طریق کاریابی تلاش داریم برای فارغ‌التحصیلان تحت حمایت و سایر مددجویان آموزش دیده اشتغال مناسب و پایدار ایجاد کنیم، افزود: تعامل گسترده‌تر با کارافرینان و صاحبان مشاغل در سطح استان اردبیل موجب خواهد شد تا مسیر توانمندسازی خانوار تحت حمایت هموارتر شود.

دشتی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزش شغلی برای مددجویان به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود و کمیته امداد استان اردبیل تمامی هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند، اعلام کرد: می‌توانیم نیروی انسانی هر کارگاه و کارخانه در سطح استان اردبیل را با ارائه آموزش‌های تخصصی تأمین کنیم و از این لحاظ به تمامی کارفرمایان اطمینان می‌دهیم که مددجویان تحت حمایت از مهارت‌های لازم در شغل مورد نظر بهره‌مند خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل در بحث ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی موفق عمل کرده است، گفت: ماهیت ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی این است که در این خصوص هیچ‌چگونه انحرافی وجود نداشته و بسیاری از مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه زیر ۱۰ میلیون تومان، به خودکفایی رسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هدف این نهاد ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: موفقیت در این امر حاصل شده و ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی، مشاوره‌های دوره‌ای و نظارت بر حسن اجرای طرح همگی پایدارسازی فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای خانوار تحت حمایت را رقم زده است.

انتهای پیام/ح

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای خانوار تحت حمایت استان اردبیل

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.