مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سیاست‌های جدید کمیته امداد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از محل تبصره ۱۴ موجب شده تا ۱۱ هزار و ۸۳۴ خانوار نیازمند اردبیلی مورد حمایت‌های رفاهی این نهاد قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۸۳۴ خانوار نیازمند از محل تبصره ماده ۱۴ سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند، گفت: کمیته امداد استان اردبیل با حمایت از خانوار بی‌بضاعت جامعه می‌کوشد بخشی از نیازهای اساسی آنها را رفع کند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای مددجویان تحت حمایت باشد که لازم است خیران اردبیلی بیش از پیش با کمک‌های خود از اقشار آسیب‌پذیر دستگیری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی مددجویان جدید بر اساس شرایط و ضوابط کمیته امداد استان اردبیل وارد چرخه حمایتی این نهاد شده‌اند، افزود: حمایت از نیازمندان جامعه را وظیفه اصلی خود می‌دانیم که امید است در سایه کمک‌های نیکوکاران اردبیلی بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به فقرا و مستمندان این استان ارائه کنیم.

دشتی با بیان اینکه مددجویان جدید از خدمات خودکفایی این نهاد نیز بهره‌مند خواهند شد، گفت: استعدادسنجی و تلاش برای خوداتکایی خانوار تحت حمایت رویکرد اساسی کمیته امداد است که می‌توان با فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان گام‌های موثری برای توانمندسازی آنها برداشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند جدید در سطح شهرستان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند، بیان کرد: پس از شهرستان اردبیل، کمیته امداد شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و پارس‌آباد بر حسب ضرورت و ضریب محرومیت مناطق محروم بیشترین خانوار مستمند را به چرخه حمایتی وارد کرده‌اند.

دشتی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت کالا‌ها و وضعیت اقتصادی جامعه از خیران اردبیلی خواستاریم تا بیش از پیش به یاری نیازمندان این استان بشتابند، افزود: راهکارها و تمهیدات مناسبی برای حمایت هر چه بیشتر از خانوار مستمند جامعه باید صورت گیرد تا نیازهای اساسی آنها نیز برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به نیازمندان و تلاش برای توانمندسازی آنها مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: به طور قطع همکاری‌‌های مضاعف برای محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر از منطقه منجر به توسعه و پیشرفت خواهد شد که با همیاری دستگاه‌های اجرایی و خیران می‌توانیم به این مهم دست یابیم.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم نیک‌اندیش استان اردبیل در طرح‌های حمایتی کمیته امداد همواره با افزایش چشمگیری روبه‌رو است، افزود: خیران حدود ۲۲ میلیارد تومان در هشت ماهه نخست سال‌جاری به اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل کمک کرده‌اند که کمک‌های آنها نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

دشتی با اشاره به اینکه امیدواریم با حمایت از اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل گام مهمی در عرصه کاهش مشکلات آنها برداریم، اعلام کرد: کمک‌های مردمی نقش بسزایی در مرتفع ساختن نیازهای ضروری خانوار بی‌بضاعت ایفا می‌کند که با بهره‌گیری از کمک‌های نیکوکاران اردبیلی می‌توانیم گرمابخش کانون خانوار آنها باشیم.

انتهای پیام/ح

افزایش 31 درصدی کمک خیران به اقشار آسیب‌پذیر اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.