قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران استان اردبیل در هشت ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۱۹۰ میلیون تومان در قالب طرح «شفا» به بیماران تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کردند.

بهروز زلالی، قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  با اشاره به اینکه نیکوکاران بیش از ۱۹۰ میلیون تومان به درمان بیماران تحت حمایت در سال‌جاری کمک کرده‌اند، اظهار کرد: خیران در قالب «طرح شفا» به رفع مشکلات درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت کمک می‌کنند تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری متحمل سایر هزینه‌های زندگی نشوند.

وی به رشد ۱۲۳درصدی کمک‌های مردمی در قالب طرح «شفا» اشاره کرد و افزود: امیدواریم با افزایش کمک‌های خیران و توسعه همکاری‌های پزشکان خیر و مراکز درمانی بتوانیم بخش قابل توجهی از نیازهای ضروری بیماران و خانوار تحت حمایت را برطرف کنیم.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر نیکوکاران در این طرح می‌تواند روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع کرده و موجب بهبودی و سلامتی آنها شود، اعلام کرد: طرح «شفا» یکی از مهم‌ترین طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای مرتفع ساختن مشکلات بیماران تحت حمایت است که کمک‌های خیران دراین زمینه می‌تواند شادی‌بخش کانون خانوار بیماران نیازمند باشد.

زلالی با اشاره به اینکه تمامی ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد از بیمه درمانی بهره‌مند هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در روستاها و مناطق محروم این استان سکونت دارند که با بهره‌گیری از بیمه روستایی تلاش شده است به مشکلات‌ آنها هم رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: بیماران سرطانی، زمین‌گیر و بیماران خاص از خدمات کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند که کمک‌های خیران در این زمینه می‌تواند بسیاری از مسائل آنها را برطرف کند.

قائم مقام کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در کنار خدمات کمیته امداد، مراکزنیکوکاری نیز به صورت گسترده وارد بحث سلامت خانوار و درمان بیماران بی‌بضاعت شده‌اند، بیان کرد: همکاری مردم نیکوکار استان اردبیل با مراکز نیکوکاری و مشارکت در رفع نیازهای ضروری خانوار مستمند بسیار چشمگیر است که رسیدگی به بیماران نیازمند نیز در اولویت برنامه‌‌های این مراکز قرار گرفته است.

زلالی با بیان اینکه ۵۲ پزشک متخصص و فوق تخصص با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند، گفت: ۱۲۵ مرکز درمانی نیز طرف قرارداد با کمیته امداد استان اردبیل هستند که در طول سال خدمات درمانی و دارویی مختلفی را به بیماران و خانوار تحت حمایت ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات پزشکان نیکوکار و مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه به خانوار تحت حمایت ارائه می‌شود، اعلام کرد: پزشکان خیر استان اردبیل در کنار ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت، گام‌های موثری نیز برای رفع سایر گرفتاری‌های آنها برمی‌دارند.

زلالی با بیان اینکه ۱۵۰۰ کودک زیر شش سال دچار سوء تغذیه از خدمات حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند، افزود: کودکانی که مبتلا به سوء تغذیه هستند توسط شبکه بهداشت و درمان استان اردبیل شناسایی و برای حمایت هر چه بیشتر به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا با بهره‌مندی از سبدهای غذایی و بسته‌های حمایتی این نهاد زمینه بهبود بیماری آنها فراهم شود.

انتهای پیام/ح

۸۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.