رئیس دانشگاه ملایر از آمادگی افتتاح پژوهشکده انگور ملایر آماده در آینده نزدیک خبر داد.

افتتاح پژوهشکده انگور ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  خسرو سایوند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه ملایر، دانشگاه را یک محیط مولد و مهد علم و دانش دانست و اظهار کرد: زیربنای توسعه و پیشرفت هر کشور دانشگاه آن کشور از نظر کمی و کیفی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان از ابتدای تاسیس تاکنون در مسیر توسعه از نظر کمی و کیفی گام برداشته و متوقف نمی‌شود افزود: در حال حاضر این دانشگاه ۱۷۰ عضو هیات علمی، هفت دانشکده و ۵ هزار و ۲۷۹ دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ رشته کارشناسی، ۳۱ رشته ارشد، و ۱۴ رشته دکترا داریم گفت: امسال به دنبال اخذ رشته‌هایی مانند نانوشیمی، نانو مواد، دکترای علوم کامپیوتر، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، مشاوره و مدیریت و تربیت بدنی هستیم.

وی با بیان اینکه تنوع رشته‌ها در سال‌های آینده جزو سیاست‌های وزارت علوم در دانشگاه‌های کشور است گفت: در حال حاضر بسیاری از رشته‌ها اشباع شده است.

سایوند ادامه داد: مهندسی مبل یکی از رشته‌هایی است که دانشگاه ملایر با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نیازمند آن است.

وی با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه برآورد هزینه‌ها و خدمت به جامعه پژوهش‌محور و ارتباط با صنعت است گفت: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر در حال تکمیل است، کتابخانه این دانشگاه از سال ۸۸ شروع شده و به خاطر مشکلات موجود هنوز به اتمام نرسیده است.

رئیس دانشگاه ملایر پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد برشمرد و افزود: سالن آمفی‌تئاتر نیز با توجه به نیاز دانشگاه در حال انجام است که هنوز به اتمام نرسیده است.

وی ادامه داد: این سالن با ظرفیت ۶۰۰ نفری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون برای آن ۶ میلیارد تومان هزینه شده است تا تکمیل آن نیز ۳ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که سعی ما اتمام هر چه سریعتر این پروژه است.

سایوند با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه ملایر در حوزه فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر تشکل‌ها، حوزه قرآن و عترت، انجمن‌های علمی و فرهنگی، گروه‌های تخصصی و... موفقیت‌های خوبی را داشتند و دانشجویان در این عرصه خوش درخشیده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به خلاقیت‌های نسل جدید باید امیدبخشی در عرصه فرهنگی بین دانشجویان ارتقا یافته و امید به عنوان بازوی قوی دانشگاه اگر در کنار علم قرار گیرد فرصت پیشرفت می‌دهد.

رئیس دانشگاه ملایر پژوهشکده انگور و کشمش با ۳ هزار و ۵۰۰ متر را یکی از مهمترین دستاورد‌های دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر برشمرد و افزود: ایجاد این پژوهشکده کمک به بخش کشاورزی کشور است.

 

وی با بیان اینکه پژوهشکده انگور ملایر آماده افتتاح است گفت: با توجه به جهانی شدن انگور ملایر نقش دانشگاه را نباید در این موفقیت فراموش کرد پس باید از تمام ظرفیت‌های علمی این دانشگاه استفاده شود.

سایوند با بیان اینکه دانشگاه یافته‌های علمی خود را در اختیار کشاورزان و باغداران قرار می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند گفت: با مجوز جدیدی که صادر شده هفت رشته جدید به رشته‌های این پژوهشکده افزوده می‌شود.

وی مهمانسرای دانشگاه با ۷۳۰ متر و ۴۰ درصد پیشرفت، محوطه‌سازی با ۵ هزار متر مربع، دانشکده فنی و مهندسی با ۷ هزار و ۵۰۰ متر، مرحله دوم تصفیه خانه پساب و احداث مسجد در دانشکده عمران و معماری را از پروژه‌های در حال انجام دانشگاه دانست.

سایوند ارتقای فضای سبز دانشگاه ملایر را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و تصریح کرد: ۵ هزار اصله نهال در دو ماه گذشته در دانشگاه کاشته شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه ساکن خوابگاه‌ها هستند؛ ۱۹ خوابگاه داریم از این تعداد چهار خوابگاه ملکی و ۱۵ خوابگاه نیز استیجاری است.

رئیس دانشگاه ملایر در ادامه با بیان اینکه بودجه دانشگاه ملایر ۲۵ درصد افزایش داشته است افزود: سال گذشته بودجه این دانشگاه ۴۵ میلیارد تومان بوده که امسال این رقم افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به بودجه‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف عمرانی، رفاهی و هزینه‌های جاری جا دارد این میزان افزایش پیدا کند.

سایوند با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های دانشگاه با مشارکت و همکاری دانشجویان اداره می‌شود افزود: خروجی علمی درخشان موید این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مدیریت بین‌الملل نیز دانشگاه ملایر موفقیت‌های خوبی را داشته و در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌های کشور‌های دیگر ارتباطات خوبی حاصل شده است گفت: در حال حاضر ۱۶ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه ملایر اضافه کرد: روابط خوب و مدیریت بین‌الملل دانشگاه‌ها امر مهم و بدیهی است و یکی از شاخص‌های موثر در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

پژوهشکده انگور ملایر آماده افتتاح است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.