محققان در حال کار کردن بر روی حسگر‌های پوشیدنی با هزینه کم و بدون نیاز به باتری هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه دوربین‌های پیشرفته مانند مایکروسافت کینتیک یکی از بهترین روش‌ها برای ردیابی دیجیتالی حرکات افراد به حساب می‌آید اما محققان در حال توسعه سیستمی بهتر هستند برای این کار هستند، سیستمی که شامل اتصال سنسور‌های ارزان قیمت به لباس‌های فرد است.

برچسب‌های کم هزینه که حرکات فرد را ردیابی می‌کنند

یکی از مشکلات دوربین های پیشرفته اشاره شده گران بودن آن است،‌دوربین‌هایی که با خارج شدن فرد از خط دید، نمی توانند آن را ردیابی کنند. با در نظر داشتن این موضوع، تیم دانشگاه Carnegie Mellon به سرپرستی «جین» ،دانشجو دکتری، در حال کار کردن بر روی برچسب RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) هستند. این حسگر بر روی لباس افراد چسبانده می‌شود تا از این طریق ردیابی افراد امکان‌پذیر شود،‌ انرژی این حسگر از طریق امواج رادیویی تامین می‌شود و نیازی به باتری ندارد.

این سیستم با نام RF-Wear شناخته می‌شود و از آن می‌توان در کنترل بازی‌های ویدیو سه بعدی، شخصیت‌های کامپیوتری متحرک، تسهیل تمرینات ورزشی و برنامه تناسب اندام استفاده کرد.

محققان همچنین سیستم‌هایی را ایجاد کرده‌اند که تغییرات را در شکل اشیاء مشخص می‌کند که به نام WiSh شناخته می‌شود. در کنار این مورد آنها از برچسب های RFID استفاده می‌کنند و آن را به اقلام غیر پوشیدنی متصل می‌کنند.

برچسب‌های کم هزینه که شما را ردیابی می‌کند

با استفاده از یک الگوریتم پردازش سیگنال پیچیده‌تر از RF-Wear، می‌توان تفاوت ایجاد شده در یک شی را نسبت به حالت قبلی خود و اینکه این تغییر از چه راهی اتفاق افتاده را مشخص کرد.

استفاده‌های پیشنهادی از این دستگاه شامل فرش‌هایی است که می‌توانند حضور و محل افرادی که روی آنها ایستاده را شناسایی کرده و اسباب بازی‌هایی را که می‌توانند به فشار و خمیدن واکنش نشان دهند نام برد.

انتهای پیام/

سنسور‌هایی برای  ردیابی افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار