رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ،در نشست شورای عالی بانک‌های استان در خصوص تسهیلاتی که با پرداخت سود مرکب مواجه بودند، گفت: قرار شد که سود به شکل ساده محاسبه و اعمال شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا پور ابراهیمی  نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها  موضوع مصوب در صحن علنی مجلس قرار گرفت و به شورای نگهبان رفته است، گفت:اما بانک‌ها نامه‌ای به شورای نگهبان زدند که این موضوع موجب ایجاد شرایط خاص برای نظام بانکی می‌شود.

وی افزود: روسای بانک‌ها در جلسه مشترک با رئیس مجلس حضور داشتند و مصوبه با حضور آن‌ها بود، جای تعجب دارد که جلسه با پیشنهاد بانک‌های کشور بوده و توافق شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مسله را حتما پیگیری می‌کنیم، گفت: ایراد بانک‌ها این است که محاسبه سود ساده، مسائل عقود اسلامی، قاعده فقهی رعایت نشده و ... در صورتی که در جلسه با بانک‌ها همه این مسائل را بررسی کردیم.

وی اظهار داشت:جای گلایه شدید از روسای بانک‌ها در بدرفتاری است که انجام داده اند، ضمن اینکه بانک مرکزی هم نامه زده به شورای نگهبان و عنوان کرده این مصوبه هزینه سنگینی به نظام بانکی کشور تحمیل می‌کند.

پورابراهیمی ادامه داد: در جلسه مشترک در شورای نگهبان به همراه رئیس کمیته پولی بانکی، بحث کردیم و نظر کارشناسی خودمان را دادیم که حتی این مسئله به نفع نظام بانکی کشور است.

وی بیان داشت:درخواست روسای بانک‌ها و مرکزی مرکزی از شورای نگهبان این است که بند «و» تبصره ۱۶ تصویب شده در صحن علنی مجلس، منتهی به تایید شورای نگهبان قرار نگیرد و ابلاغ نشود.

پورابراهیمی گفت: الان منابعی فریز شده و اصلا امکان وصول هم برای بانک‌ها ندارد و مصوبه مجلس موجب می‌شود که منابع فریز شده برگردد و بانک‌ها از ان انتفاع ببرند.

وی تصریح کرد: افزایش سود سپرده بانکی برخلاف قاعده عقلی و منطقی و مصوبات شورای پول و اعتبار، حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی تحمیل کرد در حالی که باید پاسخگوی آن باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: درخواست ما این است که بانک‌ها تا تعیین تکلیف آخرین وضعیت بند «و» تبصره ۱۶ با مشتریان تعامل داشته باشند تا وضعیت مصوبه در شورای نگهبان مشخص شود.
انتهای خبر/ی

افزایش سود سپرده بانکی برخلاف قاعده عقلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.