معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روند احداث آزادراه استان چهارمحال و بختیاری به خوزستان، در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در سفر به شهرکرد و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: روند احداث آزادراه این استان به خوزستان با اولویت قطعه لردگان به ایذه، در مراحل نهایی قرار دارد که برای تکمیل آن از ظرفیت بخش خصوصی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده می‌شود.

وی افزود: بایستی برای تملک زمین‌های مستثنیات واقع در مسیر احداث راه‌های ارتباطی، و پرداخت مطالبات پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی بهره گیری شود، در غیر این صورت و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امکان تأمین منابع مالی مستقیم وجود ندارد.

خادمی در مورد آسفالت راه‌های روستایی هم پیشنهاد کرد: علاوه بر تأمین قیر رایگان از سوی وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ درصد هزینه‌ها از منابع استانی و ۷۰ درصد از طریق اسناد خزانه اسلامی تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه در سال آینده برابر اختصاص منابع استانی در تکمیل و ارتقای راه‌های روستایی، هزینه مورد نظر را به همراه قیر رایگان تأمین و پرداخت می‌کند.

خادمی گفت: ۳۵ درصد هزینه احداث راه‌های روستایی مربوط به تأمین و مصرف قیر است که این مهم اکنون از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تأمین اعتبار احداث و توسعه راه‌های روستایی کشور تا پایان سال آینده دارای ردیف ملی برخوردار خواهد شد.

خادمی افزود: این وزارتخانه برای احداث کمربندی بروجن به طول ۹ کیلومتر و با هدف کاهش ترافیک و تسهیل در تردد جاده‌ای در مسیر ارتباطی اصفهان به شهرکرد، بروجن، لردگان و خوزستان همکاری می‌کند.

وی یادآور شد: هم اکنون تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت در کشور دارای جاده ارتباطی هستند.

آزادراه لردگان، دهدز، ایذه، اهواز به طول ۲۷۱ کیلومتر و به عنوان حلقه اتصال کریدور حمل و نقل جنوب و مرکز کشور، در حال احداث است که حدود ۱۲۴ کیلومتر آن مربوط به محور لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ایذه خوزستان می‌باشد.

دریاچه‌ها و مناطق دیدنی سد‌های کارون ۳ و ۴ و سد‌های خرسان ۱ و ۲ و طبیعت بکر منطقه، از جمله جاذبه‌های گردشگری در طول این محور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، در سفر به چهارمحال و بختیاری، از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در این استان دیدن کرد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار