معاون وزير کشور گفت: شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی جمالی‎نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، در سفر به چهارمحال و بختیاری و در نشست با فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران این استان گفت: شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند، چرا که اعتبارات شهرداری‌ها برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی کافی نیست.

وی افزود: برنامه‌های خلاقانه با کمترین هزینه و اعتبارات مالی قابل اجراست و با اعتبارات موجود، اجرای برنامه‌های خلاقانه از سوی شهرداری‌ها ضروری است.

جمالی‎نژاد اضافه کرد: شهرداری‌ها در حوزه درآمدی خود نیز باید با طرح‌های خلاقانه، کمبود اعتبارات را جبران کنند.

وی با تأکید بر ضرورت اعتماد سازی از سوی شهرداری‌ها ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان خاکریز نخست مطالبات مردمی که بیشترین خدمت رسانی را دارند، باید دیوار اعتماد را بالاتر ببرند تا سرمایه گذاران در طرح‌های عمرانی شهری، حضور گسترده تری داشته باشند.

جمالی‎نژاد همچنین درخصوص تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که به عنوان مطالبات شهرداران و دهیاران در این نشست مطرح شد افزود: تنها ۱۳ درصد از سهمیه قیر رایگان به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد و بیش از ۴۰ درصد از این سهمیه به بخش مسکن و شهرسازی اختصاص دارد.

وی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست سهمیه قیر رایگان شهرداری‌ها را به بیش از ۲۰ درصد افزایش دهند تا سهمیه قیر شهرداری‌ها در عمران شهری بیشتر شود.

جمالی‎نژاد یادآور شد: مجلس شورای اسلامی، ۳۲ هزار میلیارد ریال برای حوزه شهرداری‌ها اختصاص داده و امید است این میزان اعتبار در بودجه سال ۹۸ به شهرداری‌ها و وزارت کشور پرداخت شود.

وی، درخصوص مطالبات شهرداران نسبت به تعیین تکلیف نیرو‌های شرکتی و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها نیز گفت: این مسأله از سوی وزارت کشور در دست بررسی است و رفع خواهد شد.

جمالی‎نژاد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: شهرداران و دهیاران برای حفظ این موهبت الهی بیشترین وظیفه را دارند.

گفتنی است؛ در این نشست که استاندار و سه نفر از نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، درخصوص تبدیل وضعیت‌های نیرو‌های شهرداری‎ها، امنیت شغلی دهیاران، تخصیص قیر رایگان، تبعیض پرداخت بین کارکنان شهرداری‌ها با سایر دستگاه‌های اجرایی و جمع آوری پسماند‌های شهری، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/خ

سفر معاون وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار